fredag, mars 9

SEX

par skor köpte vi idag i Täby, och ett par igår. Av dessa sju är fem mina. (H). Idag köpte jag också en svart hatt à la Kate Moss och den där duschcrèmen som vi har letat efter på Life varje gång vi har varit i Täby, för den fanns idag. Och den luktar mums.

Egentligen bloggade jag redan igår, men det blev inte färdigt så jag sparade den i Utkast och skrev lite mer idag:

Fredag
Idag känns det som vår. Sån där glad-vår! Så trots att träden är kala och fula, gräsfläckarna är brungula, vägarna är blöta och fulla med grus och fåglarna inte sjunger är det utan tvekan den mysigaste (väder)dagen i år. För solen skiner och det är plusgrader, och en tjej på moped åkte förbi mig på vägen hem från skolan. DET är vår! Snart ska jag plocka fram min egen sovande lilla moppe, tvätta den noga (den är asskitig och jag pallade inte tvätta den i höstas och sen blev det vinter och skitkallt) och åka runt runt runt runt runt...

När jag kom in i mitt hem däremot var allt som vanligt. Andreas hade precis ätit mellis och skulle gå och titta på teve, mamma var och hämtade Vicki i skolan, den nya Illustrerad Vetenskap låg på bordet (fast den kom igår så jag har redan läst den. För typ 30 år sen eller vad det nu var fanns det 6 miljoner elefanter i Afrika och de dödade varje år 75 människor, och 6% av elefanthanarna dog i strider mot andra elefanthanar. Idag finns det 600 000 elefanter och de dödar 500 människor om året och 90% av hanarna dör i slagsmål. Det är fett onda, fast experterna tror att det är för att på 70- och 80-talet var det så mycket tjuvskytte att de vuxna, kloka elefanterna dödades och ungarna blev ensamma och hade massa hemska minnen så de tror att det är de som är vuxna idag och att de är psykiskt störda och är jättevåldsamma och att de utkräver hämnd på människan och andra djur. På många ställen har elefanter varit våldsamma mot andra djur, och i en park nånstans i Afrika försöke elefanterna flera gånger att våldta noshörningar. Om det inte är stört heter jag Peter!) bredvid lite post och mat. Men det var inte så kallt som det brukar vara och när vi till sist åkte till Täby hade jag bara (förutom underkläder, skor och strumpor) blåa jeans, lila topp, vita tröja med dragkedja, beige kavaj och svart halsduk vår-style. Det var så coolt. Jag frös bara ganska mycket.

Sen på kvällen när jag hade varit hemma en stund och ätit kinesmat (mycket coolare än kinamat, hahahaha... .) åkte jag till Mia (iklädd annan vårjacka och med vantar) och vi tittade på Tretton i hennes rum. Den är så JÄVLA bra. Och jag var faktiskt ganska nära att gråta i slutet, och jag har jättesvårt för att gråta till filmer. Sen började vi titta på Mean Girls, och den är också JÄVLIGT bra, fast sen hällde Mia läsk på mig. Inte med flit, hoppas jag, men man vet ju aldrig med henne. I alla fall kom det cola överallt, på mina händer, min tröja, mina jeans, hennes säng, hennes chipspåse och hennes golv och jag satt med pölar av cola i händerna medan hon drack (för att inte spilla ut mer såklart, men det var rätt kul gjort). Sen tvättade jag mig.

Lördag
När det blev lördag ville vi åka till Täby igen, jag och mami, för vi hann typ inget igår. Så det gjorde vi, och efter shoppingen åkte vi till Arninge för att handla mat och jag gick typ vilse. Eller jao, nästan. Och jag hittade Ben&Jerry's-glassarna. Alla som känner mig väl vet att jag älskar Ben&Jerry's-glass. Så jag råkade tala mami in i att köpa några, som jag åt av sen när jag kom hem. Yummie.
Utanför centrumet stod det en snubbe som spelade dragspel och det kändes precis som om jag var i en film i en stad i ett annat land för typ länge sen, men jag kunde inte riktigt sätta fingret på var och när. Han spelade i alla fall ascoolt och det var så mysigt. Så medan mami körda fram bilen skulle jag lämna vagnen, typ där han stod, och då fick jag ett snällhetsinfall och gav tian till honom istället. Han blev massa glad och jag blev glad. Han spelade så fint.

Och på kvällen jobbade hon med Förintelsen-uppgifterna. Mycket, mycket länge.
________________________________________________________

Sedan levde hon stressad men glad och omgiven av skor i alla sina dagar.

2 Comments:

At tisdag, mars 13, 2007 11:03:00 em, Blogger Alexandra said...

Låter fett kul med massa nya skor och saker... Visst blir man lycklig av att våren kommer :P jag är det i alla fall. *tror jag* vet inte om det är just för våren eller av vilken annan anledning. men jag är fett glad :D:D

 
At torsdag, mars 15, 2007 5:54:00 em, Anonymous Anonym said...

ÅÅH! Vad snäll du var. Jag ger typ alltid pengar till dom, de ser så trevliga ut ^^ (okej, ibland ger jag aslite, men det är alltid något)
Jag ska shoppa som en tok på lördag, köpa nya skor som jag ska fixa till och köpa kläder (också nya såklart, eller kanske begagnade?)

JAG ÄR OCKSÅ FETA VÅRGLAD! :D

Och det är klart att jag INTE hällde cola på dig med flit! Jag var också nära att gråta i slutet men sen kom mamma in ock förstörde hela stömningen *dumma mamma* ^^

 

Skicka en kommentar

<< Home