söndag, mars 4

Åka i mjölk på vaniljglass.

... jag har varit i Sälen!

Tisdag
Gick upp megaomänskligt übertidigt. Typ... kvart i 5. Haha. Men jag var trött för jag hade tittat på teve aslänge kvällen innan och somnat av ren utmattning formad som ett v (fast när jag vaknade igen åkte jag ner till ett _ så jag sov vanligt).
Vi åkte typ halv 6 eller nåt sånt, och jag hade paxat heeela baksätet *wow* så jag kunde sträcka ut mig och sova vidare. Jag hade inte räknat med att sova så mycket, men jag sov faktiskt hela vägen med undantag för frukostpausen.
Och sen hyrde vi skidor till mig och kidsen förutom Vicki (mig och Andreas alltså) som blev jättebesviken för hon ville också ha nya blanka pjäxor och skidor.
Och sen åkte vi skidor hela dagen. Åkeliåkte. Det var kul. Jag gillar att åka skidor. Lagom väder. Lite dimmigt kanske. Okej, det var sjukt jättedimmigt. Särskilt efter lunch. Då såg man knappt snön och skidåkarna syntes inte 20 meter bort. Det var som att åka i mjölk. Förutom att det var torrt.

Onsdag
Sjuk! Ont i halsen som tusen skrikande apor i en tändsticksask och ont i hela kroppen. Som om jag blivit mosad av en elefant.
Jag stannade hemma i alla fall och pluggade NV och åt tortellini till lunch. Senare på eftermiddagen blev det lite bättre program på tv och vid 5 eller nåt kom la famille hem. Jag och mamma gick och shoppade på Apoteket och pappa var på kvällsskidåkning som vanligt.
Centrumet var ashäftigt! Det var det minsta jag sett. Vi bodde mitt i det i samma hus som en frisörsalong och en fyrverkeriaffär. Mittemot fanns Ica och Konsum och på samma sida om vägen som vi fast till vänster fanns läkarmottagning, en snabbmatsrestaurang och ett as-petite köpcentrum. Där det bara fanns typ Apoteket, ett café, Synsam och en klädaffär.
Det var gulligt i alla fall.

Torsdag
Idag var en helt vanlig skidåkardag. Gick upp tidigt, kom till backen sent, åkte med pappa (som är helt sjukt snabb, jag fattar inte hur han gör. Mamma är också asbra på att åka skidor. Själv var jag en galet begåvad liten unge en gång i tiden, men sen gick det ett par år utan att jag åkte så glömde jag typ bort allt). Jag tänkte på att snön var lite lite gulaktig med skidglasögonen på och med alla små gruskorn såg det verkligen ut som vaniljglass. Jag blev faktiskt väldigt hungrig av det. Förresten såg jag en liten tjej i knappliften som åkte fram till den tjocka kanten av snö och tog av sig vantarna och tog lite. Just då var jag väldigt varm så jag tänkte "Mysigt". Sen stoppade hon snön i munnen. Då tänkte jag också "Mysigt" fast ironiskt.
Sen träffade vi resten av familjen på McDonalds och åt lunch. Sen åkte mamma med Vicki till skidskolan och vi åkte lite till. Vicki älskar skidskolan. Men hon är avundsjuk på att de andra barnen har hyrda grejer, som är mycket blankare och finare än hennes. Men hon tycker iaf att det är jättekul och hon angudar sin lärare Daniel.

Fredag
Packade färdigt på morgonen och lämnade stugan för alltid (trodde vi, ja. Det visade sig att mamma o pappa hade glömt maten i kylskåpet, så efter dagens skidåkning åkte vi tillbaka, hämtade nyckeln igen och hämtade maten. Suck). Efter en lååång dag av skidåkande stängde liftarna och det var So Long Sälen 4 Ever. Okej, jag töntar mig.
Vi stannade på en pizzeria på vägen hem och åt. Sen låg jag och lyssnade på musik ett tag och sen somnade jag nån gång mellan åtta och nio och kom hem tjugo i 12. Hemma!



Toppen:
*När jag körde om alla i den enda öppna svarta backen, Adam.
*Mintchoklad i sittliften (torsdag) och mjölkchoklad i ankarliften (fredag).
*Alla ashäftiga skogar som fanns överallt, helt superfulla med hoppiga stigar.
*Sjukt snygga granar högst upp, har bilder som jag kan lägga upp sen.

Inte så wow:
*Att jag blev sjuk och stannade hemma hela onsdagen.
*Två av tre svarta backar var stängda, varav den ena, Stina aka Ravinen är min superfavorit. Jag har praktiskt taget växt upp i den backen. Det skulle inte förvåna mig om jag föddes där!
*Hela kvällarna ägnades åt att plugga... =/ inte så semesterkul precis.

Klantigheter:
*Ramlade några gånger, en gång rakt fram, typ gled nerför backen på magen och snön sprutade i ansiktet - inte mysigt.
*Körde in i Vicki, Andreas, några staket, snödrivor samt ett flertal granar.
*Fastnade i ankarliften när jag skulle gå av 3 ggr.
*Tappade staven när jag klev på sittliften (fast det var Adde som stod på den så jag inte fick loss den).





Nu är det bara plugga som gäller för mitt lov! Wohoo!

3 Comments:

At måndag, mars 05, 2007 3:55:00 em, Anonymous Anonym said...

det låter iaf som du har haft en bra semester. Förutom att du blev sjuk och blev tvungen att plugga. :) Jepp, jepp jag MÅSTE iaf plugga nu. >.<

 
At onsdag, mars 07, 2007 7:50:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag vill också ha hela baksäten och åka skidor. Kan jag inte följa med i en väska nästa gång? Jag är väldigt tyst, dricker bara vatten, äter okokt ris och märks knapt alls.

 
At lördag, mars 10, 2007 1:43:00 em, Anonymous Anonym said...

Bajs på dig Viking!

 

Skicka en kommentar

<< Home