fredag, februari 16

Idag är det en sån där fredag

och den var väldigt väldigt kort. Skolfredagen alltså. Igår var det en torsdag, men skoltorsdagen fanns inte alls. Vi var i Täby och spendade alla mina pengar. Inte. Men ganska mycket i alla fall. Sen kom Jessi och Sebbe och vi kollade på Linas kvällsbok. Väldigt skum film, mycket, mycket pinsam men askul. Så... den var väl okej?

Men när jag kom hem så kom jag inte igång med NO-arbetet förrän tio över tio, och orkade inte hålla på så länge. Jag somnade runt tolv och gick upp klockan fem för att fortsätta. En dator är aldrig så högljudd som klockan fem på morgonen när hela huset sover! Jag var säker på att någon (mamma alltså) skulle vakna. Hon vaknar av minsta lilla, åtminstone som hennes barn gör. När Vicki är sjuk vaknar mamma ofta några sekunder innan Vicki vaknar och hostar eller något. Hon har något skumt sjätte sinne.
Men i alla fall, jag höll på till klockan sex och gick sen ner, plockade fram frukostgrejer och gick upp igen och duschade. Sedan gjorde jag mig lååångsamt i ordning och fick massa bråttom till skolan så jag hann typ inget mer. Men mamma trodde iaf att jag hade ätit frukost så hon bråkade inte.

Men Jessi visste typ inte om att vi skulle vara där tidigt och fixa till vårt arbete, så jag satt där själv och blev mer och mer stressad och ganska arg. Men sedan kom hon och vi gick till hall 3 och hon klistrade affischen medan jag skrev vår sammanfattning. Vi hann inte gå till lektionen (klassråd tydligen) så Ebba blev ganska arg på oss sen. Men vi hann i alla fall göra färdigt affischen och skriva rent sammanfattningen på biblioteket innan engelskan, och efter den så tränade vi så mycket vi hann i kopieringsrummet.

Sedan var det redovisning och det var SKITTRÅKIGT och jag erkänner att jag lyssnade kanske på 10% av allt som sades. Synd. Jag måste alltså plugga ännu mer inför provet eller vad det nu blir.
Men sen var det lunch och det var pizza så alla var jätteglada och jätteförväntansfulla, och sen jättebesvikna när det visade sig att pizzan var skitäcklig. Men jag åt nästan en och en halv ändå, så jag blev asmätt och bestämde mig för att gå en promenad innan jag gick hem, för jag frös inte ute fast jag hade kjol. = våren är på väg? Massa fåglar är det iaf. Eller så är det Tomas som sitter i skogen, som Mia sa förut.
Jag gick iaf genom östra till majbrasan (åh, minnen. Snart är det dags igen. Är det min sista majbrasa i Skärgårdsstad? Om vi ska sälja blir det i sommar, tror vi. Mina föräldrar alltså) och sedan genom Isätravik och förbi skolan igen och hem. Mot slutet blev benen väldigt tunga. För att inte tala om väskan, som hade varit tung hela vägen.

Men sedan jag kom hem har jag mest softat. Jag och Adde har bakat kladdkaka och kollat på 3 avsnitt av Desperate Housewives och alla vägrar att logga in på msn. IDAG SKA JAG GÖRA MATTE. Jag misslyckades på provet (ett fel - ett SLARVFEL) och nu missade jag dessutom deadlinen för gula sidorna. Jag har ALDRIG missat en deadline för gula sidorna förut. Misslyckande nummer två i matte. Kul va? Om det fortsätter på det här sättet ett tag till kommer jag att få VG. Eller... G? =o Åhmingud.

Franska borde jag inte oroa mig för eftersom jag har haft samma betyg sedan första terminen i åttan, men jag är för tävlingsinriktad för att få lägre poäng än NÅGON annan (Viking) på provet, så den här helgen blir fantastiskt härlig.


Jag märker att jag sorterar bort nästan alla tankar och bara skriver om händelser, men vad ska jag göra? Alltför många hittar hit för att jag ska kunna skriva mina tankar. Vilket gör att det här blir ganska ointressant.

___________________________________________


Vad ska jag skriva om som skulle göra det mer intressant utan att bli för utlämnande?

2 Comments:

At lördag, februari 17, 2007 11:54:00 fm, Anonymous Anonym said...

Du stressar mig! inte så snällt.
Det verkar vara något fel på blogen ellr kanske på min dator för raderna klipps av i slutet och bokstäverna på vissa rader fyter ihop...jag kanske plötsligt har drabbats av dyslexi...whatevööör!!

 
At söndag, februari 18, 2007 12:06:00 fm, Blogger Flickpatrask said...

Jag är inte snäll! =)
What? Så är det inte för mig. Trixa lite med bildskärmsinställningarna, kanske? Annars kan jag republisha men det tar typ tio minuter.

 

Skicka en kommentar

<< Home