onsdag, februari 7

"Tjugoåtta, tjugonio, tjugotio, tjugoelva, tjugotolv... mamma, vad kommer efter tjugotolv?"

Det var Vicki som sa det, för längesen när hon var ännu småare, men jag kom på det nu.


Imorgon är det min födelsedag =) då blir jag sexton år. Det är coolt. Men jag ser nästan ännu mer fram emot att få äta choklad, trots att jag bara har haft förbudet sedan efter Åreresan. Men jag har kommit fram till att det inte går att leva utan choklad, så det är inte mitt fel. Men jag tror ändå att jag ska fortsätta med chokladlöftet, fast den åttonde och tjugotredje varje månad är chokladdagar. Då blir det fortfarande svårt (det började ju för att jag skulle testa min karaktär. Jag är rätt envis när jag har bestämt mig för något, hur jobbigt det än kan vara. Som jag säger ibland: Att sänka sina krav är att ge upp, och att ge upp är för förlorare. Så har jag alltid tänkt. Jag kommer ihåg en gång när jag var fett liten och vi var utomlands och var vid poolen. Mamma såg att jag satt och verkligen storgrät vid poolkanten och frågade vad som var fel. "Jag vågar inte doppa huvudet", sa jag och fortsatte gråta - jag var livrädd. "Men det behöver du inte", sa mamma. "Men jag VILL!" sa jag, för jag hade ju bestämt mig. Och till sist gjorde jag det) men inte outhärdligt. Och jag kan äta massor utan så väldigt stort samvete efter den 19 timmar långa fastan. Egentligen började den för att jag råkade äta massa chips dagen efter att jag råkade äta massa skumtomtar och fick jättedåligt samvete så jag började fasta och tränade extra mycket på kvällen. Förresten fick jag panik idag på lunchen, jag tror att jag kan ha fått i mig lite korvsås och JAG VET att det är nada korv i det typ men det handlar om principer. Fyra korvfria år bara för att sabba allt så där? Så där... poff! Förresten fick jag en ny film från lovefilm.se idag. Jag har fått en Molly Ringwald-fas och efter Breakfast Club (typ klassiker - se den NU!) och Sixteen Candles (underbar!) ska jag nu se Pretty in Pink. Jag vet knappt vad den handlar om men den är säkert lika bra som de andra, den har fått bra recensioner iaf. Men jag vet inte när jag har tid att se den, fredag kanske? Idag har jag redan haft massa tevetid, jag är äntligen färdig med min re-watching av Desperate Housewives säsong 1, så nu är jag redo för tvåan. YEEI!

Jag äger på att byta samtalsämne så mycket att jag knappt märker det själv x) men nu ska jag faktiskt göra matte. Och jag SKA lyckas på det här provet. Misslyckande är också för förlorare, och en sån vill jag inte vara. Hejdå!