måndag, februari 26

Jag drar till fjällen, plugg hela kvällen.

Se upp i backen för Alex-attacken... (8)

Okej, det blev inget brownie-bakande solbränne-skapande det här lovet. Eftersom passet kommer på torsdag men flygen går på morgonen kunde vi inte åka förrän på fredagen och då skulle jag vara tvungen att vara borta på måndagen och tisdagen också men då missar jag provet och mamma kunde inte få ledigt och jaoo...

Lördag hette dagen när vi kom fram till det. Den dagen sög. Den var så deppig att jag inte ville göra något annat än att sova, fast jag sov 9 timmar på natten lyckades jag somna en timme till vid fyra, femtiden men inte när jag försökte igen halv nio. Mina föräldrar tyckte tydligen synd om mig och lyckades övertala mig att kolla på film och äta godis när jag gav upp försöket att somna, och det var ju väldigt snällt. Jag blev gladare av det. Efteråt kände jag mig pigg och kreativ och bestämde mig för att sy lite. Men eftersom alla sov och inte ville bli väckt av en symaskin sparade jag själva syandet till söndagen, men finishade designen och klippte samma kväll. Det var typ kul.
Så lördagens totala värdelöshetsfaktor på värdelöshetsskalan var typ nånstans i mitten för det jämnade ut sig.

I alla fall bestämde sig mamma o pappa för att erbjuda mig en resa till Sälen istället för utomlands. Inte för att det var vad jag ville göra, men det var väldigt snällt. Och det var bättre än att sitta hemma och försöka sova hela lovet. Och det ÄR ju faktiskt kul att åka skidor. Och så får jag ju massa frisk luft och muskler. Och så slipper jag sitta vid datorn varje dag.


Så ja, end of story. Imorgon bitti åker vi klockan sex, det vill säga någon gång efter sju, och jag kommer att dö av tråkhet för jag hatar att åka bil. Fast en positiv sak är att jag har återfunnit mitt hemliga friskis-förråd! Wohoo! Nu är min samling av livsviktiga prylar, på en av de nya hyllorna som jag har döpt till Livsviktiga prylar-hyllan, komplett. På hyllan finns bl a nycklar, plånbok, två halvfulla paket tuggummi, nagelolja, linsetui, linsrengöringsvätska, mobilladdare, iPod-laddare, åksjukearmband, plåster (att sätta på hälarna när jag ska ha hårda skor, för skadar mig gör jag typ aldrig), hårnålar och blandat knark (t ex Postafen och Clarityn).
Så jag kan ladda upp med lite Postafen och åksjukearmband och läsa historia i bilen. Yeei!

Men nu måste jag fortsätta packa och om jag får lite tid över kanske (läs: inte) plugga lite. So long!