fredag, februari 23

Vilket värdelöst lov

Jag försöker verkligen att vara optimistisk och alltid se saker från den ljusa sidan, men ibland går det bara inte. Idag blev det sportlov. Mia och Jessi ska vara borta precis under hela lovet, Malin är sjuk, jag måste plugga sjukt mycket till historieprovet OCH läsa NO-grejen, jag har sett alla biosar jag vill se, jag har inga pengar (som jag vill spendera...), mitt rum måste städas, Desperate Housewives säsong 2 har jag sett klart (fast jag fick Beverly Hills 90210 säsong 1 i födelsedagspresent och nyss kom mamma in med de två första skivorna av OC säsong 1 som hon köpt från Ebay för typ 30 kr, men det är ju ändå inte samma sak), mitt pass kommer på torsdag så jag kommer antagligen inte ens få åka utomlands (men jag jobbar på det).

Det här kommer utan tvekan att bli ett värdelöst lov.

Just nu till exempel är det fredag eftermiddag och jag skulle kunna göra vad som helst kul, men nej, det enda jag har gjort är tröstätit och laddat ner lite musik, vilket inte heller känns så bra för mitt stackars samvete.

Och direkt efter lovet fortsätter skolan, lika jobbig som vanligt, så det känns pissdumt att inte ta till vara på den korta tid av frihet jag har, men vad ska jag göra då?

Jag borde skaffa en hobby, men jag vet inte vad. Antagligen kommer jag att sy och skriva rätt mycket, några fler kreativa intressen har jag inte. Jag önskar att jag hade ett liv. Eller åtminstone en katt som sällskap medan jag ruttnar bort av tråkhet.

7 Comments:

At fredag, februari 23, 2007 6:16:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag borde inte få dåligt samvete för att jag åker bort? (eller jo, lite) Men jag känner mig jättenere (jag vet inte varför, men du får veta när jag vet det själv) och har inte lust att åka bort längre. Framför allt inte när du bara deppar.

Det ringde snubbar och hade kul. Då blev jag typ ledsnare. De hade ett liv (HAR ett liv) och typ kul.

GAH!!! Jag fattar inte varför jag känner mig nere. (och sen kommer våren och alla springer runt och är vårkära, eller vad man nu är, och då kommer det ju att bli ÄNNU värre! Jävla... kärlek? Nej, jävla Mia!)

 
At lördag, februari 24, 2007 2:35:00 em, Anonymous Anonym said...

förlåt för att jag inte har varit här på länge, vet inte varför, antagligen för att jag är dum i huvudet. Jag hade verkligen missat en del, vilken mördardisskusion.

Jag har kommit fram till att både du och Charlie är trångsynta och världsfrånvända, ni är helt inriktade på ett parti och vägrar att se andra sidan av saken. Om man försöker förklara säger ni: Jag vet inget om det och visar ert ointresse genom att vända er bort. Dessutom är det orättvist att kalla mig smygsosse, för jag är inte socialdemokrat däremot är jag inte så säker på att jag är moderat längre.

Neeej...nu blev det asseriöst, fan vilket misslyckande.förlåt.

jag tror också att lovet kommer att suga...lika illa som piratfilmer med Johnny Depp. Allt är grått fastän det är vitt ute.

 
At lördag, februari 24, 2007 2:35:00 em, Anonymous Anonym said...

Stvade fel gjorde ajg också....uurrg.

 
At lördag, februari 24, 2007 2:47:00 em, Anonymous Anonym said...

Vad negativ jag är! förlåt, jag ska skärpa mig, det får vara nog med sånt här emotrams. Från och med nu är det GladViking som drar omkring och gör ingenting. Ska verkligen försöka att vara snällare, inte dömma folk, hjälpa Jessi ochinte fega så mycket mot Martin och Christoffer, vara glad och social och sluta vara en besserwisser.

 
At söndag, februari 25, 2007 4:35:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Vet du vad du behöver?

Självförtroende, identitet, ett lager av vita lögner och massor av socker.

 
At måndag, februari 26, 2007 1:03:00 em, Anonymous Anonym said...

blääää, jag är typ frisk nu så du kan leka med mig! =)
Orsaken till att jag inte var i skolan var att min sjukdom försämrades, så jag blev sjuk i tre dagar till och mår nu ganska bra förutom dom hemska hostattackerna som drabbar mig ungefär 4 ggr timmen.

Jag önskar att jag hade ett liv, gjorde masssa roliga grejer, pluggade ordentligt till prov och la ner massa tid till uppsattser och läxor. Men nej, det enda jag gör av mitt korta liv är att vara en hemsk downloadere, sitta framför datorn, sova tills klockan 12.00 och deppa runt med deprimerande musik med texterna "The dreams in wich I'm dying are the best I ever had". Även fast dom låtarna är fina, är det ju deprimerande? Viking om det är någon som har "emovibbar" så är det jag. Btw, är emokids människor också, och jag har inge fördomar om dom. ´

bara för att vara otroligt jobbig så tycker jag inte att Johnny Depps piratfilmer suger, jag älskar dom. ^.^

 
At söndag, mars 04, 2007 3:51:00 em, Anonymous Anonym said...

*SKRIKA PÅ VIKING* Johnny Depp-filmer suger icke. Du skall icke tala illa om personer som är bra skådespelare och har heta kindben.

 

Skicka en kommentar

<< Home