tisdag, februari 13

En tonårings bekännelser

Du har blivit UTMANAD! Svara på följande frågor och dela med dig på din blogg eller via mail. På alla frågor måste du svara och eventuellt berätta och du måste vara 100% ärlig!

(Alex says: Okej, extremt läskigt. Men jag antar utmaningen såklart. Och jag ska vara 100% ärlig förstås. Innan jag börjar vill jag bara säga (skriva) en viktig sak. Genom att läsa vidare accepterar du villkoret för att få veta mina ”mörka hemligheter”, vilket är att jag berättar det här i förtroende och den som sprider något ska friteras, fingerhuggas och för evigt utmobbas.)


1. Har du haft sex?
Absolut inte.

2. Har du någonsin använt droger?
Nej, tänker aldrig göra det heller.

4. Har du varit otrogen?
Nej.

5. Har du rökt något någon gång?
Nej.

7. Onanerar du regelbundet?
Verkligen inte, jag är katolik.

8. Har du någonsin stulit från en kompis/familjemedlem?
Det tror jag inte, om man inte räknar med att jag och mina föräldrar lånar pengar av varandra hela tiden utan att lämna tillbaka dem, men vi tror att det jämnar ut sig.

9. När grät du senast?
Jag tror att det var några nätter sedan när jag vaknade av kramp i benet och det gjorde så jävla ont att jag fick tårar i ögonen. Om det räknas som gråt.

10. Vad ångrar du mest av allt?
Punkt 6.

________________________________________


Okej, nu har jag svarat på allt. JAG UTMANAR:
(X)Malin
(X)Mia
(X)Jessi
(X)Viking
(X)Charlie
( )Jesper
(X)Alex

14 Comments:

At tisdag, februari 13, 2007 9:45:00 em, Anonymous Anonym said...

En tonårings bekännelser

Du har blivit UTMANAD! Svara på följande frågor och dela med dig på din blogg eller via mail. På alla frågor måste du svara och eventuellt berätta och du måste vara 100% ärlig!


Har du haft sex? Nej.

Har du någonsin använt droger? Aldrig i livet, det förstör bara.

Har du haft ätstörningar någon gång? Jag åt inte så mkt på morgonarna när jag var liten? :'D

Har du varit otrogen? Nej.

Har du rökt något någon gång? Rökte massor när jag var liten. Jag var så dum i huvudet men ingen sa att det var fel. Alla vuxna gjorde det med.

Har du snattat? Ja, men inte för mer än 50 öre :'D

Onanerar du regelbundet? Vilken kille gör det inte?

Har du någonsin stulit från en kompis/familjemedlem? Nej.

När grät du senast? När min morsa kammade mig -_-' För typ ca nåra veckor sen?

Vad ångrar du mest av allt? Att jag rökte när jag var liten. Så dumt, rök aldrig!

 
At tisdag, februari 13, 2007 10:06:00 em, Blogger Mya said...

1. Har du haft sex?
Nej, skulle inte tro det.

2. Har du någonsin använt droger?
Nej, det är dumt.

3. Har du haft ätstörningar någon gång?
Nej.

4. Har du varit otrogen?
Nej, skulle inte vara det heller.

5. Har du rökt något någon gång?
Ja, jag har rökt te och vattenpipa.

6. Har du snattat?
Godis, men det räknas inte?

7. Onanerar du regelbundet?
Nej, det gör jag inte.

8. Har du någonsin stulit från en kompis/familjemedlem?
När jag var liten tog jag godis och pengar från mamma och pappa men sen fick jag så dåligt samvete.

9. När grät du senast?
Idag, jag hade en jagärledsen-känsla och hatade att Alex och Charlie var så glada.

10. Vad ångrar du mest av allt?
Jag ångrar att jag såg Pirates of the Caribbean 2 utan Alex första gången. Hon blev arg och jag blev typ skamsen.

 
At tisdag, februari 13, 2007 10:19:00 em, Blogger Alexandra said...

Okej så är man utmanad... :P ska se vad jag kan svara. är nu ärlig...


1.Har du haft sex?
Nej, not yet.

2.Har du någonsin använt droger?
Bara kaffe och socker. även om de inte är klassade som narkotika. Men riktiga droger NEJ.

3.Har du haft ätstörningar någon gång?
Nej, snarare tvättom. har alltid varit underviktig och tyckte det det var jätte jobbig när alla sa att jag var smal, så då började jag äta mer onytigt och sånt.

4.Har du varit otrogen?
Never, är en bra flickvän. skulle inte ha hjärta till det.

5.Har du rökt något någon gång?
Nej, har alltid varit antirökning

6.Har du snattat? Ja tyvärr... Men inte för så mkt. men jag skämms. men det var typ sexan så typ 4 år sedan...

7.Onanerar du regelbundet?
Hur ofta är regelbundet? men ja i tid och otid.

8.Har du någonsin stulit från en kompis/familjemedlem?
Inte vad jag vet eller minns,inte medvetet i alla fall. kanske har lånat någoting av någon och glömt det sen.

9.När grät du senast?
Försöker minnas. Gråter inte så ofta eftersom jag inte kan. Känner ibland att allt jag vill göra är att gråta ut smärta men tårarna bräns i ögonen och vägrar komma ut. Men tror det var typ i nov-dec... Någon av mina egodagar

10.Vad ångrar du mest av allt?
Oj, vet inte om jag ångrar så mycket. Det skulle se bra ut på pappret om jag ångrar att jag snattade. Men jag har lämnat det och lärt mig min läxa så jag ångrar inte det. Kanske ångrar jag att jag aldrig säger till folk att jag typ avgudar dem förrän det är försent.

 
At onsdag, februari 14, 2007 7:45:00 em, Anonymous Anonym said...

1. Har du haft sex?
Nej

2. Har du någonsin använt droger?
Nej

3. Har du haft ätstörningar någon gång?
Nej

4. Har du varit otrogen?
Nej

5. Har du rökt något någon gång?
Nej

6. Har du snattat?
Nej

7. Onanerar du regelbundet?
Nej

8. Har du någonsin stulit från en kompis/familjemedlem?
Nej

9. När grät du senast?
Igår (jag skrattade så att jag grät), för att vi hade kul på spanskan.

10. Vad ångrar du mest av allt?
Att jag berättar fel saker för fel personer. Jag kommer inte ihåg vad det är men jag ångrar massa saker som jag har sagt.

 
At onsdag, februari 14, 2007 9:48:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Haha, vad tråkiga alla är =P

 
At torsdag, februari 15, 2007 9:16:00 fm, Anonymous Anonym said...

1. Har du haft sex?
Nej.

2. Har du någonsin använt droger?
Nej, om man inte räknar att smaka pyttelite vin eller öl.

3. Har du haft ätstörningar någon gång?
Nej.
4. Har du varit otrogen?
Lite svårt för mig, så, nej.

5. Har du rökt något någon gång?
Nej, jag förstår inte varför folk gör det, det har inga fördelar.

6. Har du snattat?
Nej, tycker att det verkar väldigt meningslöst och töntigt.

7. Onanerar du regelbundet?
Om jag var katolik skulle jag vara garanterad en extra hemsk plats i helvetet, så, ja.

8. Har du någonsin stulit från en kompis/familjemedlem?
jag har väl lånat pengar och inte lämnat tillbaka, mendet är inte samma sak.
9. När grät du senast?
PÅ Mats oskarsons begravning. Torsdag. Februari 1.
10. Vad ångrar du mest av allt?
Att jag gav Josefin en örfil när vi gick i 3:an...jag tror att det var i 3:an i alla fall. Jag skäms massor. Stavade jag hennes namn rätt?

 
At torsdag, februari 15, 2007 12:29:00 em, Anonymous Anonym said...

GAAAH! Det här är andra gången jag kommenterar och det inte kommer fram.

Jag vet. Alla är rätt tråkiga. Men man fick veta en liten del. "En liten del"? Jag var typ tråkigast, jag kommer ju inte ens ihåg något bra som jag ångrar riktigt mycket.

Ska jag säga något kul?
"Majid... Har ni hört talas om honom?" (rätt?)
"Ska vi fråga honom om sjuan?" (det var inte så kul. Eller jo, lite. Iaf om vi hade frågat det.)

 
At fredag, februari 16, 2007 2:03:00 em, Anonymous Anonym said...

Har du haft sex?
Nej.

Har du någonsin använt droger?
Nej, jag är en extrem antidroger person.

Har du haft ätstörningar någon gång? Nja, inte ätstörning. Men typ någon gång när man ätit typ 1 kg godis och 1 kg chips en lördagskväll och tittar sig i spegeln och tänker "omg, jag blev fet" för att magen putar ut mycket mer än vanligt. Men det är väl inte ätstörtning?

Har du varit otrogen?
Nej, jag har ju inte äns varit med
om ett seriöst förhållande. Bara barnsötförhållanden.

Har du rökt något någon gång?
Nej, jag ska inte röka en cigarett i hela mitt liv. *lovar*

Har du snattat?
Jaa, jag skäms så otroligt!
Men det var jätte längesen. Ca två år sen eller kanske 1 och ½. Typ lite smink, en perfym (det värsta).
Ett halsband, 2 ringar. Fyfan, vad jag skäms. BARNSLIGA MÄNNISKA!
Det värsta är ju att man kommer få leva med detta i hela sitt liv.

Onanerar du regelbundet?
Nej.

Har du någonsin stulit från en kompis/familjemedlem?
Neej, för så lågt går jag inte. :P

När grät du senast?
Igår kväll tror jag, eller natt mer. Jag lyssnade på en sjukt sorglig låt. (jagvetjagärsjuktkänslig)

Vad ångrar du mest av allt?
Att jag snattade. .__.

 
At fredag, februari 16, 2007 4:55:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Maaly: Vi är (var?) dåliga människor och alla vet om det nu. Kul va? Inte. Jag kommer inte ens ihåg varför vi gjorde det. Gör du? Helt sjukt hemskt ju.
Men vad ska man säga? Ronnie skulle ha sagt: "Så unga och så förvirrade". Jag med, tror jag.

 
At lördag, februari 17, 2007 11:58:00 fm, Anonymous Anonym said...

Jaa...
Vi var som sagt väldigt små. Vi gick i sjuan va? Om du tittar på sjuorna nu, så ser du hår små vi var. Jag tror allt började med att Linda kom och berättade att hon snatte och berättade om kicken man fick. Så tror jag som sagt att vi var unga och förvirrade och ville testa och sen var det svårt att sluta. Jag är så himla glad att jag kunde sluta till slut. Jag menar, jag hade ju pengar och allt så jag fattar inte varför jag gjorde det, det måste varit för kicken. Men jag menar hur kul skulle det vara om man åkt fast.

 
At lördag, februari 17, 2007 11:17:00 em, Anonymous Anonym said...

Var kicken större än samvetskvalen? Om det var så var/är ni verkligen dåliga människor. Jag kunde inte änns ta ett äpple som hade fallitfrån ett träd från en växtförsäljning, jag tog det utan att någon såg, sedan smög jag tillbaka med det och lade det bredvid trädet. Till sisst berättade jag för mamma, det ni.

 
At söndag, februari 18, 2007 12:03:00 fm, Blogger Flickpatrask said...

Jag vet inte. Det började ju när Linda kom, fast vi förnekade bestämt att det hade med henne att göra, det minns jag. Men det är klart att det hade, vi hade ju inte ens kommit på tanken annars. Jag kommer inte ihåg om jag fick någon kick, kanske första gången då isf, annars minns jag mest hur rädd jag var varje gång jag gick ut ur affären att larmet skulle gå. Jag märker ibland fortfarande hur jag spänner hela kroppen och blir nervös när jag ska gå ut ur en affär.
Första gången hade jag sjukt dåligt samvete och trodde inte att jag skulle göra om det. Malin hade ännu sämre samvete än mig, minns jag. Men ändå fortsatte vi. Varför?

 
At måndag, februari 19, 2007 8:45:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag minns kicken. Man såg något som man tyckte vad snyggt.
1. Tittade på priset.
2. För "dyrt", tyckte man.
3. Ville fortfarande ha det.
4. Tänkte tanken på att sno det.
5. Fumlade ner den i fickan/påsen/väskan
6. Var nervös som fan
7. Gick ut ur affären, väntade på att något hemskt skulle ske.
8. Efter att ha gått 10 meter och ingenting hänt. Fick man den där "wow känslan".
9. Efter ca 30 min hade man sjukt dåligt samvete och lovade att man aldrig skulle göra det igen.

Punkt 8, är kicken. Obeskrivlig, beroende. Som att röka eller knarka och man vill bara göra det igen. (JAG HAR INTE RÖKT ELLER KNARKAT, men som man har fått hört andra säga, röka och knarka kan ju bli ett beroende, samma med att snatta.)
JAG SKÄMS, Okej? Jag vet, det var väldigt dåligt gjort. Men tror ni inte att tiden kan ändra på folk? Jag slutade, eller hur? Betyder det fortfarande att jag ÄR en dålig människa? Egentligen tycker jag att det är ett stort steg att KUNNA sluta. Ni vet ju hur mycket beröm man ger till dom som slutar röka. Alltså verkligen sluta röka helt. Eller alkholister som slutar dricka. Det är väl stort att sluta snatta också? Eller är jag helt ute och cyklar?

Jaja, jag kanske är en dålig människa. Det tänker jag på ganska ofta... Men jag hoppas att en dag kan jag tänka innan jag pratar eller försöka vara mer social och inte så tråkig och spydig. .__.


Alex: En sak som jag fortfarande tänker på är att om de har mig på film och att i dom affärerna som jag snattat hos (som jag fortfarande handlar hos idag) ska känna igen mig från bandet och gripa mig. Det är ångest, jag vet. De har mig inte på band. Men jag kan inte sluta tänka på det. Och när hon/han ler mot mig som står i kassan tycker jag så synd om dom. Tänk om dom visste vad jag gjort för två år sen.

 
At tisdag, februari 20, 2007 3:42:00 em, Blogger Flickpatrask said...

En gång betalade jag något i kassan samtidigt som jag hade något i fickan.

Nej, du är ingen dålig människa, och det är jag inte heller. Man kan bli förlåten om man ångrar sig. Fast det säger jag nog bara för att jag är katolik. Jag kanske skulle bikta mig på riktigt, bli förlåten och move on?

Jag tänker knappt på det nuförtiden. Faktiskt.

 

Skicka en kommentar

<< Home