lördag, februari 10

SJUK!

Äntligen! Jag har väntat på att få vara sjuk hela nian, och nu är jag det! Den perfekta ursäkten för att strunta i pluggning, träning, städning och allt annat jobbigt. Det enda man behöver göra är att slappa. Som en semester, fast bättre!

Egentligen har jag varit småsjuk sedan i torsdags men jag kan ju inte missa skolan (eller min egen födelsedag!) för då skulle jag komma så efter att jag aldrig skulle orka komma ikapp igen. Så jag intalade mig att jag var frisk veckans två sista skoldagar, vilket antagligen bara förvärrade det, så nu har jag en lång sjuk helg att se fram emot.

Imorse vaknade jag tjugo över tio med ännu mer halsont än de två dagarna innan, så jag tog mobilen som jag lämnat bredvid sängen kvällen innan och skickade en etta ner till högkvarteret (köket). När mamma ringde upp beställde jag en kopp te. Jag tog fram historieboken och började läsa om mellankrigstiden och drack te. Jag blev väldigt varm, både på grund av teet och det faktum att mitt rum alltid är varmast i huset (ofta påslagen TV och dator och tända ljus i kombination med ständigt stängd dörr har skapat en massa värme som inte kan försvinna ut och som jag tänker leva i resten av vintern). Mamma kom med två resetidningar, som ofta ligger utspridda i hela huset vid den här tiden på året, och jag låg i tre timmar och läste om nazismen, krigsförklaringar, Västindiska paradisöar, exotiska Afrika, shopping i London och Kinesiska muren medan jag åt honung och åkte upp och ner i sängen. Det var hur mysigt som helst.

Sedan blev jag hungrig och gick ner för att äta frukost, lyssna på radio och slöläsa Svenska Dagbladet. Mamma, som hade varit och handlat, kom hem och jag fick lite halstabletter. Livet är verkligen soft ibland!


Nu har jag dessutom bloggat och ska fortsätta sökandet efter det perfekta resmålet 2007 medan jag lååångsamt tillfrisknar lagom till nästa skolvecka. Hej så länge!

4 Comments:

At lördag, februari 10, 2007 5:20:00 em, Anonymous Anonym said...

Vafan! jag kommenterade ju! Någonmäktig person hatar mig.

 
At lördag, februari 10, 2007 8:51:00 em, Anonymous Anonym said...

hoppas bara inte du råkat ut för influensan som går nu. Den drabbade mig den jäveln. Missade två nationella prov och ett matteprov. Fan. Men sånt är livet. >.< Var frisk på måndag. älskar dig <3

 
At söndag, februari 11, 2007 11:46:00 fm, Anonymous Anonym said...

JAg gör verkligen mitt bästa men gud verkar inte tillåta mig att kommentera med något meningsfullt. Det är ju hemskt.
Jag skulle också vilja kunna vara ledig utan dåligt samvete! jag menar hur mår du?

 
At söndag, februari 11, 2007 4:26:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Jag mår mycket bättre idag, jag tror att jag är frisk imorgon. Ser ni förresten att jag har fixat dag, datum och rätt tid till kommentarerna nu? Ägt. Vi ses imorn.

 

Skicka en kommentar

<< Home