söndag, mars 18

Kamelsamtal

Idag är det iofs söndag, men på grund av kommentarbrist kan jag inte blogga så otroooligt ofta, så nu ska jag skriva lite om i fredags:


Alex, Malin, Carro och Nisse satt vid ett eget bord på bilden.
Malin: Vill nån följa med upp på biblioteket och leta kameler?
Uppgiften var att rita en bild till en artikel om törstiga kameler eller en kines, och förra gruppen hade använt kamelböcker från biblioteket.
De fortsatte att prata om kameler en stund, för de pallade inte gå upp till biblioteket.
Nisse: Varför har kameler pucklar?
Carro: För att de har vatten i dem.
Alex: Ja, de lagrar typ fett eller nåt.
Nisse: Jahaa! Men varför har inte vi också pucklar då?
Carro(tar sig på brösten): Vi HAR pucklar!
_________________________________________________

Sedan blev det lördag och Alex, Mia, Timjan och Timmy (inte i klassen) var i stan och köpte bl a skor och kläder (Alex köpte en blå jacka, fast en söm var trasig upptäckte hon samma kväll så hennes pappa ska försöka byta den på måndag i Arlanda Stad (som faktiskt inte är en stad utan ett köpcentrum där Skyways har sina kontor)). Lunch på McDonald's, för de gav upp försöken att få ett bord i Kungshallen efter en stund. Typ hela Vänsterpartiet (aka PFIB, "Partiet för inbördes beundran") traskade förbi utanför och demonstrerade först om USA och Irak, sedan om att de tyckte att de var så jävla bra (ett tjugotal skyltar som det bara stod Vänsterpartiet på) och sedan om USA och imperialismen, som säkert hälften av dem inte ens visste vad det är. Alex googlade det precis, bara för att kunna skriva föregående mening utan att göra samma pinsamma misstag.
Efter en bio och en snabb visit i Täby Centrum åkte de hem och Alex åt middag och gick ut med sina vänner. Fast ni vet väl redan hur det gick med det. Efteråt gjorde hon i ordning beställning nr 2 från La Redoute (allt var i en storlek för stort eftersom det står att de har franska storlekar, som är mindre än svenska, så att man måste beställa större, fast egentligen ljuger de för allt blev för stort och Alex blev fett besviken och fick trösta sig med den vita väskan från Bench från Asos som hon hade tittat på i flera dagar men inte velat beställa för att portot är så dyrt).
_________________________________________________



Jag vet inte varför jag skriver i tredje person ibland, jag kanske ska sluta med det. Fast bättre det än att prata i tredje person, eller?

6 Comments:

At söndag, mars 18, 2007 8:01:00 em, Anonymous Anonym said...

Tredje person är coolt, fast eftersom det är jag som säger det så vore det kanske smartast att undvika det till varje pris, eller?

Jag tror att du uderskattar vänsterpartiet, de är lite smartare än du tror, fast antagligen väldigt, väldigt lite.

Jag har aldrig köpt kläder på internet, är det bra?

 
At söndag, mars 18, 2007 8:03:00 em, Anonymous Anonym said...

Antar att det är Jespers kommentarer som har blivit utrotade. Bara av ren nyfikenhet, vad stod det i dem?

 
At söndag, mars 18, 2007 8:07:00 em, Anonymous Anonym said...

Nu kom jag att tänka på en grej, fyller brösten någon som helst funktion förutom att föda knoddar med, och om inte, varför finns det två per tjej? borde väl räcka med ett? hmmm...mystiskt.

 
At söndag, mars 18, 2007 10:13:00 em, Anonymous Anonym said...

Det hände mycket när småtrött flickor är i farten med deras diskussioner. ^.^

Jag vet hur det känns. Allt mitt som jag beställde var dock förlitet.

Viking: Det är egentligen inge vidare att handla på internet. Det är lätt att det blir fel storlek. Dock finns det väldigt fina kläder på internet och man kan ju inte låta bli att chansa. Ibland har man tur och det passar och väldigt ofta har man det inte. x'P

Tredje person tycker jag är fint. Det blir väldigt personligt? Eh, jag vet inte vad jag babblar om.

NI POJKAR OCH FLICKOR, ni kan väl spanna in min bilddagbok och kommentera mina bilder? Det är så få som gör det. http://MiracleTear.bilddagboken.se
FÖRLÅT ALEX FÖR ATT JAG GÖR REKLAM I DIN BLOGG. (A)

 
At tisdag, mars 20, 2007 7:36:00 em, Blogger Flickpatrask said...

OMG NEJ. Om vänsterpartister var smartare än vad jag tror att de är skulle de inte vara vänsterpartister. Punkt slut.

Jag gillar att handla på Internet, så slipper man allt krångel och efter några dagar/veckor beroende på varifrån man beställer, står man i sitt hem med paketet. Supersmidigt. Stort minus är förstås att man inte kan se kläderna på riktigt, känna på materialen och prova dem, och förstås frakten. Och om man inte vet vart man ska leta är allt på Internet skamligt dyrt.

Jag vet inte, kanske om det är fel på det ena så ska man ha ett i reserv? Eller om man får tvillingar? Eller för att det blir bättre balans för storbystade än med ett bröst? x)

Det gör ingenting, vem vet jag kanske måste utnyttja dig för reklam i framtiden (typ stå i centrum med en skylt en dag eller två) och då kan du inte säga nej =) (A)

 
At söndag, september 16, 2007 1:09:00 em, Anonymous Anonym said...

Partiet för inbördes beundran, är ju faktiskt ett eget parti - se http://tinyurl.com/kxc34 och http://www.valmyndigheten.se/valsystemet/overklaga/avgoranden/2006_26.html

 

Skicka en kommentar

<< Home