onsdag, mars 14

Den dagen då jag ägnade mig åt våraktiviteter.

På lunchrasten ska Flickorna gå ut. Flickorna står vid sina klädskåp. Alex tar ut sin och Malins jacka, båda har andra än de brukar (en dag tog Malin Alex jacka och gick hem).
Malin, tar Alex jacka: Nu ser vi i alla fall skillnad på våra jackor!


På vägen hem pratade jag och Carro om att åka moppe och sen kom vi in på inlines och jag fick värsta lust att åka. När jag kom hem idag åt jag Ben&Jerry's-glass och bad mamma ta fram mina inlines, hon är asbra på att leta. Sen tog jag på mig dom och armbågsskydd och knäskydd - det här är farliga grejer, iaf när jag ska åka - fast hjälmen var nere i garaget så den struntade vi i. Jag teståkte lite runt runt runt på vägarna. Skitläbbigt. Jag ägde faktiskt på att åka inlines när jag var liten, det är sant! Jag tyckte det var ascoolt så jag åkte asofta (omg vilken mening... pinsamt). Jag kommer ihåg en gång i fyran eller femman när jag åkte till skolan, efter några dagar åkte nästan alla inlines till skolan. Jag var feta trendsettern!

Sen skulle Vicki hem från fritids så, snäll som jag är, erbjöd jag mig att hämta ungen. Då hade hittat hjälmen också, så om jag ramlade skulle jag inte krossa huvudet som ett ägg (som vi har fått demonstrerat för oss i både femman och sjuan? Eller när var det?). Jag åkte upp för Stefans backe, ner för Stefans backe (och DOG av läskighet. Jag hatar backar, för jag vågar inte stanna för det känns som om jag ska ramla baklänges då) och över vägen (och trodde att jag skulle bli påkörd). På cykelbanan var det asmycket grus så jag åkte jääääättelångsamt. En liten, liten pojk på cykel cyklade ikapp mig och frågade vad jag gjorde. Det var gulligt. Sedan åkte jag över vägen igen och längs cykelbanan in genom huvudentrén och ut igen på baksidan av skolan. Jag åkte in i Vickis kapprum (och några småflickor stirrade storögt på mig) och konstaterade att jackan och skorna inte var där. Så jag fick åka ut på skolgården. Toppen. Livsfarligt!

Hon var vid klätterställningen, där hon klättrade runt som en liten apa med sina små väninnor. Hon och hennes små väninnor blev fett impade av mina skills och hon ville testa. Men hon har så små fötter så det går inte. Hahahahha. Iaf, vi rullade (jag rullade, hon gick) in och kryssade henne på listan och hämtade ryggsäcken, sen rullade vi innevägen till hall 4 för att hämta min iPod som jag glömde i skåpet *oops* och då slapp jag ju åka i backen utanför skolan (trappan var bättre för där kan man ju gå iaf. Också rätt farligt, nu när man tänker på det). Det var jobbigt att åka upp för Carros backe och dessutom hålla Vickis takt. Och ännu jobbigare att gå (ja, GÅ) i halvleran på Stigen aka Genvägen, och ännu jobbigare att åka ner för min backe sen =/


Sen åkte hon iväg (på dans) och Adde kom hem från skolan. Jag bönade och bad (eh... jag menar... övertalade) honom att hjälpa mig att tvätta moppen. Till sist sa han okej, och vi tvättade av den tills den såg helt ny ut och sen åkte vi till Skärgårdsstadsbadet. SÅ mysigt att åka alltså!

Sen kom vi hem, jag åt lite mer Ben&Jerry's-glass och tittade på teve och annat några timmar och nu sitter jag och bloggar igen.
Livet är rätt trist just nu. För mycket skola, antar jag. Jämför med en helt vanlig kväll på sportlovet:

Familjen (utom Christian) befinner sig i stugan i Sälen. Det är precis efter middagen och De Tre Äldre sitter kvar vid bordet och pratar i brist på liv. De Två Små leker i sina våningssängar, de ber Alex att sluta sitta och prata och komma och leka istället.
Adde(superbusigt från en översäng, med en strumpa i handen som han siktar mot köket): Om du inte slutar skjuter jag strumpor på dig!
Vicki(skriker glatt, hoppar ner från stegen och springer mot köket): Jag skyddar henne!
Alex(irriterad och lite rädd, väl dolt dock): Nej, skjut inte strumpor hit.
Adde: Okej då.
Vicki(springer tillbaka och börjar klättra upp för stegen till Addes säng, är i stort behov av uppmärksamhet): Andreas skjut strumpor på mig!! (Hur normalt är det på en skala?)
Adde(fortfarande lite besviken): Nej jag vill skjuta på Alexandra.
Vicki(skitbusigt, klättrar upp en bit till på stegen, huvudet sticker upp): Om du inte skjuter på mig har jag fötterna i din säng!! (Okidoki?)
Adde(först uppgivet sedan överlyckligt busigt): Okej jag skjuter på dig... I ANSIKTET!
(Siktar mot hennes ansikte, hon skriker förtjust, hoppar ner från stegen och springer iväg).


_________________________________________________


Förresten, jag är djupt besviken på er som har "slutat" kommentera. Fy 17. Ni ska få en utskällning imorn.

10 Comments:

At torsdag, mars 15, 2007 5:26:00 em, Anonymous Anonym said...

*suck* MAlin är för kul XD
Vet du vad min pappa sa nyss? Jag kramade honom för att han skulle iväg någonstans och kommer hem om några dagar och då råkar hans hand typ nudda min mage och då säger han: "Är du med barn?" ELAKT! XD

Haha, där kom det fram, att du bönade och bad för att Andreas skulle hjälpa sig med moppen ^^

Jag kan inte åka inlines, men jag vill lära mig att åkka skateboard -DET är fett coolt och kul.

Hm, strumpor i ansiktet låter rätt okul och ganska äckligt. Var det använda strumpor?

 
At torsdag, mars 15, 2007 7:36:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Okej, det var inte så snällt =/.

Haha, jag är avslöjad ^^ Men vadå, jag gillar inte att göra saker ensam. Vi hade fett kul (särskilt Andreas nrä vi skulle hälla ut vattnet och det rann ner i brunnen - "so fetch", såg han ut att tänka).

Men det är mycket svårare ju. Men du kan åka skateboard och jag inlines, så åker vi i sommar, ja?

Det tror jag inte =P men ja det är äckligt ändå.

 
At torsdag, mars 15, 2007 7:57:00 em, Blogger Rosa svamp said...

omg, detta kommer inte vara något som förvånar folk. Jag menar, jag är född som jag är. Klantig och glömsk. Och ni som har vuxit upp med mig har väl vant er? x')

Jaja, jag vill också åka inlines, det är så sjukt kul. :)

Stackars Andreas, får tvätta storesyrrans moppe. :P

 
At torsdag, mars 15, 2007 11:09:00 em, Anonymous Anonym said...

Inlines är svårt! Till skillnad från skridskor så kan man inte glida i sidled vilket gör att man inte kan bromsa normalt. Bu för inget glid med inlines!

 
At lördag, mars 17, 2007 4:26:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilket jävla tjafs om inlines, det är bara platåskor med hjul på! Och vilka hade platåskor? Jo, världens töntigaste band, Kiss! död åt dem! Skateboard regerar!!! fyra hjul på en bräda! hur coolt är inte det?

 
At lördag, mars 17, 2007 6:20:00 em, Anonymous Anonym said...

F**k you viking! Kiss har faktiskt gjort en mängd bra låtar, och dessutom så är det inte allt för coolt att ha en bräda som man bara kan åka med i nedförsbackar om man inte ska sparka sig fram. Och hur coolt är det på en skala? Att komma upp i typ tre km/h och få feta lökringar under armarna?

 
At lördag, mars 17, 2007 7:35:00 em, Blogger Flickpatrask said...

INLINES ÄR KUL.

So what om man inte kan bromsa som man gör med skridskor? Har man skills så kan man åka ändå, är du för FEG Jesper?

Skateboard är bara coolt om man kan massa coola trick, annars är det tråkigare än inlines.

 
At lördag, mars 17, 2007 11:52:00 em, Anonymous Anonym said...

Vem kallar mig feg?

 
At söndag, mars 18, 2007 12:03:00 em, Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At söndag, mars 18, 2007 1:53:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 

Skicka en kommentar

<< Home