fredag, februari 2

Jag är så himlans nästan sexton nu!

... så nästan att jag ibland glömmer att jag inte är det så jag tror att jag redan är det. Det är sant.

Men nu är det fredag den tvådje (medvetet grammatikfel) februari och jag fyller på torsdagen den åttonde. Sexton år. Jag 16 år? Alexandra Eva Marie Fristedt Olofsson 16 år gammal? (Fast jag heter inte Olofsson. Det har jag lagt till själv. Det är pappas "pojknamn". Men jag funderar på att lägga till det på riktigt. Då får jag ett förnamn, två mellannamn och två efternamn).


När jag är sexton år...
... kommer jag inte att ha någon gräns på Visa-kortet
... kommer jag att få övningsköra
... kommer jag att komma in på Poshette m fl
... kommer jag att få äta choklad igen
... kommer jag att få köra lätt motorcykel
... kommer jag att få sommarjobba på massa ställen
... kommer jag att vara yngre än sjutton år och det är ju alltid något.


En grej som är mkt mkt skum är att jag har gått ner 2 kg på en vecka. Varför? Det är ju hur mycket som helst! 2 000 gram! På en endaste liten vecka? Hur fungerar det egentligen? Jag vägde ju lite från början också. Nu är jag nere på 46,1 kg. (Men växt på höjden har jag iaf. 165 cm! (nästan. 164,8 för att vara exakt) Men det är okej. Jag tror att jag ska bli 168 (kanske 167) cm och det är lagom).
Jag fattar inte vart de 2 000 grammen tog vägen och varför. Det borde inte ha något med magrutetävlingen att göra. Jag äter visserligen mindre kolhydrater, mer proteiner och tränar varje dag, men det började jag ju med i MÅNDAGS ffs. Det kan ju inte gå så himla fort. Dessutom vill jag ju inte ens gå ner, jag vill bara få bort lite underhudsfett så att magrutorna syns när de väl börjar bildas. Undrar om det fungerar. Men det är ju fyra och en halv månad kvar till skolavslutningen, så jag har ju gott om tid på mig.



En bra grej är att jag och pappa förhandlade om månadspengen igen. Som vanligt har han ingen chans mot mig för jag "har så fantasifulla argument". Jag testade dessutom att stå på en stol för att få övertag och det funkade bra. Det slutade med en höjning med 10% varje månad och 100% på skolgrejer (förutom terminsbetygen) och ett löfte om extrajobb vid behov.



Nu ska jag titta på Desperate Housewives och sen sova. Lev väl och typ respektera varandra!

1 Comments:

At lördag, februari 10, 2007 8:46:00 em, Anonymous Anonym said...

Grattis på födelsedagen, en gång till! <3

Jag gick ner 2 kg på två dagar. För att jag var sjuk. Och det tycker jag är helt galet! Jag hade ju feber också och kanske svettades bort vikt + så åt jag nästan ingenting. Mamma säger att jag är "ooootroligt smal nu" och ger mig extra mycket mat på alla måltider. Jag har inte trännat på en vecka. Jag som trodde att allt skulle bli så bra när jag gjorde 100 sittapser två dagar i rad. Icke. Aja, när jag är fri från hela sjukan ska jag börja igen.

 

Skicka en kommentar

<< Home