fredag, december 22

Jullovis!

Haha jag suger verkligen på att blogga! Tror inte det blir så mycket bättre nu fast det är lov. Jullovet är faktiskt bara massa jobbigt eftersom man har längtat efter det så länge men det är bara typ 2 veckor och det finns inget kul att göra eftersom det är så kallt och så ska alla vara bortresta eller vara med släktingar eftersom det är jul. Och allt man tänker på är att när lovet är över börjar en ny termin som är evighetslång. Jag hatar vårterminer, förutom på slutet när det nästan är sommarlov. Fast i år kommer det bara vara läskigt och sorgligt med sommarlov. Samma klass, samma kompisar, samma skola sen lekis, och nu ska vi plötsligt splittras och jag kommer tappa kontakten med alla och ingen kommer att gå på samma skola som någon annan... förutom de som går på Röllingby, såklart. Apropå skolor så fick vi betygen igår, och jag ligger tio poäng över förra årets intagningsgräns på sam ekonomi på Viktor Rydberg, så jag kan nästan börja tänka att jag faktiskt SKA gå där. Och det är helt sjukt megaotroligt, och asläskigt såklart. Och så kommer jag (antagligen) att vara en av de sämsta, och det står jag bara inte ut med. Till exempel blev betygen bättre än vad jag vågat drömma om, men jag gav bara mig själv en dag (igår alltså) att vara glad över det. Från och med idag ska jag vara arg på mig själv för att de inte var ännu bättre. När jullovet väl är slut kommer jag vara besviken på mig själv för att jag suger så hårt och prestera ännu bättre. Så har jag gjort hittills och det funkar fett bra.


Fast för att byta samtalsämne så håller jag på att flytta in i mitt rum igen! Woohooeey! Det enda som är kvar nu är att hitta ett skrivbord och att sätta upp hyllorna och det och lite inredningsgrejer. Men idag ska vi flytta in sängen i alla fall så jag ska sova där från och med i natt! Fett spännande ju. Och så kommer jag att glömma det hela tiden och gå till mitt gamla rum. Jag kommer ihåg när jag precis hade flyttat ut från mitt rum för ett år sedan. Istället för att gå höger när jag kom upp för trappan svängde jag vänster, öppnade min dörr och klev rakt in på en byggarbetsplats. Det kändes väldigt skumt, fast jag skrattade åt mig själv.
Och så är det väldigt synd om Andreas och Vicki, som har fått dela rum under hela året. Det har varit astrångt hos dem och de har inte kunnat leka där eller bjuda hem kompisar eller något alls. Och så kommer jag att slippa sitta här i vardagsrummet när jag är vid datorn, så nu kan alla syskon titta på teve med ljud fast jag sitter och skriver uppsatser. It's a win-win situation!





Dagens fobi: Androfobi - fobi för män

2 Comments:

At tisdag, december 26, 2006 3:11:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag har nog lite Androfobi. >.<

kul det där med betygen! >.<
Du ska vara nöjd. Du är bääst.

 
At onsdag, december 27, 2006 9:02:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Viking: men kom igen, när ska du se saker från den ljusa sidan? Alltså ÄG istället!
Förresten låtsas jag inte om att du precis typ sa hur många poäng jag hade, för jag orkar typ inte bry mig. Fast det är ju ett ämne kvar, så man kan ju typ inte veta helt ändå =P fast jag tror att de flesta här ändå vet.
Ja, det hoppas jag med. Men jag har väldigt många affischer, såjag tror inte alla får plats. Egentligen har jag inte plats för någon. men jag kanske kan hitta på något. Jag är ju himlans... kreativ. (*hostelihost*)

maalyp(xD): Whoa, varför då? Menar du män fresten eller hela det manliga släktet? Du kanske skulle ta och skaffa dig en bror! (xD) Men KILLAR är läskiga, jag vet... x) Ta inte illa upp, pojks.
Naww! Du är bästare och bästast!

 

Skicka en kommentar

<< Home