fredag, oktober 13

Fredagkväll. Barnvaktskväll.

Fast jag var i Täby idag. Omg vad jag sååå trodde jag skulle missa bussen dit. Lektionen höll på for ever and ever!! Men sen hann jag ändå, för bussen var sen. Så jag och Mia åkte till centrum, shoppade choklad och åkte tåg. Sen hoppade jag av vid Täby och hon fortsatte och nu kommer vi inte att träffa henne förrän på måndag.

Och jag gick runt i Täby och köpte grejer. Jag hade inte så mycket pengar och fel kod till Visa-kortet, så jag fick prova på att gå runt i Täby och ska köpa massa men bara ha 500 kr. Och det var svårt och sorgligt och otillfredsställande. På HM testade jag massa, men köpte bara en typ turkos tröja. Sån man har över, ni vet. Med luva o dragkedja. Testade en topp också som är SÅ paxad till mig, en svart, den som köper den ska SÅ friteras och serveras med ris & sötsur sås för den är MIN, okej?
Och så provade jag svarta byxor som skulle vara typ normala, men jag vill ha dom oversized, så jag ska nog köpa typ 42 eller nåt och sen sy upp längst ner så blir dom extra pösfina (det är visst ett ord). Och en brun keps också, men den ville jag också ha lite större, men den fanns bara i S/M.
På Designtorget köpte jag en liten sak man lägger ner i vattnet i kastrullen när man kokar ägg som visar när äggen är löskokta, mittemellan o hårdkokta. I present till mamma alltså. Inte till mig. Hon i kassan sa "Jahaja, en äggtimer. Nu blir det perfekta ägg. Vill du ha den inslagen?" Så hon fattade att det var en present. Liksom, jag ser väl inte ut som en som köper en äggtimer till mig själv för att kunna löskoka ägg? Då ser man mer ut som... en dam 40+ med kort, fejkrött hår och pösigt ansikte och är ganska... välnärd. Och så har man illasittande jeans som är för korta och ful t-shirt och ful grön jacka. Och två, tre småbarn som dreglar mycket och en man som har ölmage och mustasch och sitter och skriker "VAFAN NU HAR DU KOKAT ÄGGEN FÖR HÅRT IGEN!!"
Förutom min mamma då, men hon skulle nog inte köpa en själv heller.
Jag kollade på kepsar på typ alla affärer som fanns och som jag orkade med. Men på Wedins var dom inte tillräckligt stora (vem vill ha ett tajt skal på huvudet, hallå?) o på Åhléns såg den konstig ut och sen hittade jag ingen annan som var snygg. Så sökandet får väl fortsätta senare. Kollade efter gympabyxor på Stadium också, men hittade inga.

Tittar på Idol fresten. Felicia äger alla hittills. Markus sög ju i inledningen, sen slutade jag titta. Men juryn älskade ju honom av nån skum anledning. Och Linda har slutat med den läbbiga ögonmejken, fast själva ögonen är ju också rätt läskiga. Och hon är så... liten. Hon ser ut som en MKA eller nåt, som en liten alien. Och jag glömde titta på Danny. Förlååååt. Du var säkert jättebra.

Jag älskar Celia i Weeds. Hon är fett skön: "And after that I will get really big breasts. And not just big, but freakshow-big. They will be so big that smaller breasts will circle around them!"


To do-list:
- Komma på hur man ändrar färg på bloggen (kaching)
- Komma på hur man lägger in bilder i bloggen (har inte haft tid...)
- Komma på meningen med livet (jobbar på det)
- Komma på hur man tar bort låtar från iTunes (YES!!! Jag klarade det)
- Förverkliga mig själv (jobbar på det)
- Köpa ett block (förlåååt har inte gjort det)
- Köpa kattsand (nej, jag skojade bara)
- Köpa svarta leggings (neej...)
- Hitta pennor (jag tror jag sist såg dem nånstans på golvet i mitt rum) (just det, det skulle jag göra)
- Se klart Jessis film & lämna tillbaka (ups. glömmisch.)
- Göra klart matteläxa 5 (Jepp, för länge sen)
- Lyssna sönder Boys of Summer (I'm on it. Kommit en bra bit på väg, men lååångt kvar)
- Hitta på en rubrik till det här inlägget (kaching)
- Läsa boken (92 av 841 sidor är rätt dåligt på en månad) (aa fast inte så mycket, är lite över 100 tror jag)
- Plocka ögonbrynen (jepp)
- Tvätta håret (jepp)
- Köpa vinterjacka (nepp)
- Köpa vantar o moppehandskar (nepp, men hittat gråa jääättelena fingervantar)
- Köpa skor (nepp)
- Köpa massa annat, för jag tycker om att shoppa (idag småshoppade jag ju)

8 Comments:

At fredag, oktober 13, 2006 10:34:00 em, Anonymous Anonym said...

Kärlek till din underbara blogg. Har du funderat på att skriva en ungdomsbok? lalal älskar dig. <3

 
At lördag, oktober 14, 2006 5:15:00 em, Blogger Flickpatrask said...

naaaww. Nja, skulle aldrig palla =P =}

Tihii älskar dig med (L)<5

Justeh, jag kan inte posta kommentarer. So suckisch. Hoppas dom kommer upp ändå senare.

 
At lördag, oktober 14, 2006 5:16:00 em, Blogger Flickpatrask said...

ÅH I did it

 
At lördag, oktober 14, 2006 6:26:00 em, Anonymous Anonym said...

står S/M-keps för sadist/machokist-keps eller?

 
At söndag, oktober 15, 2006 2:47:00 em, Anonymous Anonym said...

Nån som har en tomte att sälja? Gärna en grön...

 
At söndag, oktober 15, 2006 7:48:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Viking: Ja, vad annars? Small/medium kanske? HAHAHHAHHAHA

Jesper: jag har.... varför hänger du här egentligen?

 
At torsdag, oktober 19, 2006 8:48:00 em, Anonymous Anonym said...

Du är för skön alex ^^ :D

Din måste göra lista xP

/Alex U Know Who

 
At fredag, oktober 20, 2006 11:55:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Nämen, hej alex =D jag trodde först att det var jag x''D Sen tyckte jag att jag inte kunde komma ihåg att jag skrivit det där x) men sen fattade jag att det var du =P hej igen ^^

 

Skicka en kommentar

<< Home