lördag, juni 24

Mitt PMS-jag hatar

Jag hatar PMS. Jag blir så jävla knäpp. Den här gången började det med en allmän deppighet, ensamhet och meningslöshet. Jag gick runt som i en dvala, orkade inte göra någonting. Sedan började jag frysa, virade in mig i en tjock filt och la mig i soffan och tittade rakt fram och darrade lite. Sen skulle pappa kolla på matchen, och jag hatar VM så jag gick till övervåningen för att lägga mig i soffan där. Mitt i trappan började tårarna plötsligt rinna helt galet utan anledning, jag grät och grät och slängde mig i soffan. Jag slutade gråta och låg länge och stirrade rakt fram en stund.
Jag hatar det. Jag hatar att ligga och darra och gråta en hel dag utan anledning. Att jag blir så arg att jag bara vill ta en tallrik eller något och kasta så hårt jag kan i väggen. När jag är ute och fåglarna kvittrar föreställer jag mig hur jag krossar dem under foten tills de är små mosade högar på asfalten. Ilskan brukar komma efter deppigheten. Imorgon kanske jag vaknar upp och vill krossa ett fönster.



Ibland önskar jag att jag var kille. Idag till exempel.

6 Comments:

At söndag, juni 25, 2006 5:26:00 em, Anonymous Anonym said...

aah, jag är så himla känslig så nu gråter jag med. Kanske har jag också PMS alltså, jag tror det. Som jag gråter. I Fredags hade jag köpt ett par skor och såg sedan att en pärla var bort ifrån dom och jag blev så arg att jag började gråta. Jätte mycket. Helt sjukt. (Pärlen visade sig inte vara borta utan att fabriken bara hade glömt att ta bort ett svart skyddsklistermärke.) Hej kom och hjälp mig. Ledsen att det inte blec något. Men mamma och Karin bestämmde sig för att de skulle äta och så hoss oss och de drog hem klockan tio. ööh.
Jag blir så rörd huuuh, I miss you herregud vad jag saknar dig. Om inte jag får träffa dig ikväll så kommer jag brista ihop och gråta själen ur mig. <333

 
At söndag, juli 16, 2006 5:07:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Du är precis som jag! Som en gång när jag var helt knäpp, gick runt och var helt förstörd. COh så satte jag på teven. Och killen pratade finska. Det var droppen, jag klarade det inte längre, tårarna bara rann och rann och rann. Jag fattar inte varför. Liksom, en kille på teve pratar finska, okej, move on liksom. Men inte den kvällen.

Åh, jag saknar dig så jävla mycket. Du MÅSTE komma ut ikväll. Nu ska jag sjunga för dig så du får dåligt samvete om du stannar hemma:
*harkel*

(8) "ÅÅH MAAALIN, kom ut ikväll! Jag väntar vid skolan vid cykelstället..." (8)

(seriöst nu, du MÅSTE. Jag kan inte vara ensam på hela min hej-dag, det skulle totalt knäcka mig)

 
At tisdag, juli 18, 2006 4:04:00 em, Anonymous Anonym said...

förlåtimassor ska vi döda min sjukdom? Kväva eller knivhugga den till döds? Yeah, jag är super deprimerad just nu.
Jag hade den mäst perfekta stunden i hela mitt liv när jag hade kommit hem från Kreta. Du vet pga av vem och att alla var så otroligt snälla mot mig. Men så åkte du iväg och alla andra också och jag lämnades ensam hemme i en hel vecka utan någon. Det var hemskt. Sedan jaaa....you knooow och jag blir sjuk och kan inte följa med och åka båt men det kanske är lika bra jag vill inte se "någon" igen, but thats life. Jag måste växa upp. ^^

 
At tisdag, juli 18, 2006 4:22:00 em, Anonymous Anonym said...

btw har kommenterat hur många inlägg på gamla inlägg också eehe. :D grattis

 
At tisdag, juli 25, 2006 12:49:00 fm, Blogger Flickpatrask said...

tror du jag hade kul då? Fan vad jag saknade dig under HELA seglingsgrejen. Blä. Vad är meningen med allt? Med mig? Med er? Möjligtvis choklad, eller kanske att ha kul tills man dör. jag är hemma från London nu btw. Men ingen är väl hemma, antar jag. Jag orkar inte träffa nån heller så det spelar ingen roll.

Älskar dig.

 
At tisdag, augusti 01, 2006 3:14:00 em, Anonymous Anonym said...

Älskling, meningen med livet är...hmm, vet inte. Jag bara lever livet och orkar inte gräva ner mig efter varje problem jag stötter på i livet. Jag försöker bara tänka "någon dag så kommer allt bli så mycket bättre" Det är typ den tanken som får mig att liksom fortsätta leva. CHOKLAD = KÄRLEK
äter just nu en som heter "Dubbel Nougat" Den är typ massa mättande så nu mår jag lite illa. :S

Älskar dig med

 

Skicka en kommentar

<< Home