måndag, juni 19

Trött söndag

Släktträff igår (lördag)

Vaknade halv åtta på morgonen i tältet med Mia, Jessi och Nisse. Bytte snabbt om, packade ihop grejerna och moppade hem.

Väl hemma skulle jag duscha, äta, packa och göra mig i ordning. Sen drog vi. Musikbråk på en gång. Jag hittade inte mp3n så jag lånade Addes freestyle och satt i framsätet eftersom jag kom före Christian. Men han ville ha radion på, väldigt högt dessutom, och jag kunde inte spela särskilt högt på freestylen, ås jag hörde båda musikarna väldigt högt till slut. Så till sist gav jag tillbaka den till Adde och jag och Christian lyssnade på radion. Vi turades om om kanalerna en stund men sen skulle han lyssna på nån på kanalen jag hade och då bestämde iv två låtar var istället. Sen orkade vi inte bry oss så den stod på NRJ resten av vägen. Varje gång en låt tog slut sänkte pappa och både jag och Christian skrek på honom. Han tyckte inte att vi behövde lyssna på pratet. Inte för att de pratade särskilt mycket, bara sa "det där var lalala och här kommer lalalalalala" innan nästa låt började.

Jag somnade i bilen till sist. Sov fyra timmar på torsdagsnatten och fyra timmar den här natten, så jag var rätt trött. Sen var vi framme hos mormor. In med grejerna och paxa rum, byta om. Jag hade kjolen jag hade på avslutningen, vitt linne, solbrillor och blåa ballerinaskorna. Christian såg lika fjortis ut som vanligt med trasiga jeansen, svartvitrutiga vans och märkeströja.
Sen iväg till släktträffen på folkets park. Där var det massa människor.

Vi gick runt och hälsade på alla. Nån mysko tant sa till Christian: "När jag såg dig komma tänkte jag ÅH vilken snygg kille han kan inte vara släkt med oss!!" (EWW) och sen kollade hon på mig och fortsatte "Och så smala dom är, är vi verkligen släkt??" (undrar jag med) och så kollade hon på mig, Vicki och Adde och utbrast "Vilka vackra ögon! Vad har dom fått dom ifrån?" (Adde och Vicki har likadana som jag har, typ gröna nåt, men Christian har gråblå precis som både mamma coh pappa. Vi har ingen aning om vem vi fått dom från faktiskt). Men hon var i alla fall läskig. Alla andra (okej, tonåringarna) var precis lika smala som vi, och ingen var ju ful heller (okej, av tonåringarna).

Alla där var släkt med morfar eller någon av hans fyra syskon. Det var några i min och Christians ålder där. Två som var barn till Lotta som var barn till Astrid, morfars syrra, tror jag. Då är de väl mina sysslingar? Cassandra var 16 och John var 14. Hon hade långt, blont hår och såg lite ut som Cissi, var smal och lite längre än mig med långt, blått linne från Gina Tricot, och vita leggings och blommiga ballerinas. Han påminde om Jesper Wallberg i ansiktet, med blont hår, ungefär lika lång som jag, med smått tråkiga jeans, keps och t-shirt. Sen var det en kille som jag inte kommer ihåg vad han hette eller hur gammal han var. Han var ganska lång, med mörkbrunt hår och mörkbruna ögon. Klädd ungefär som min brorsa, lite fjortis ni vet. Han verkade känna Denice, som var 22, väldigt bra, de hade ganska lika färger och så men såg helt olika ut, så de var nog inte syskon men kanske kusiner eller nåt. Och så var det två systrar, den yngsta som oss ungefär och den andra runt 18, 19 tror jag. De hade mörkt hår och var lite mulligare, hade mycket smink och var väldigt glada hela tiden.

Det var typ tråkigt. Vi hade en frågesportsgrej, med frågor som typ "Vem har ägt flest bilar?" och "Vem bet Siv i armen?" Man fick max vara två stycken men genom att samarbeta alla vi syskon (utom lilla plutt-Vicki som var med pappa) och våra kusiner, Erik och Lisa, lyckades vi ganska bra. Vi lyssnade på andra som diskuterade och kollade på deras svar och om folk frågade oss om frågor sa vi "Andreas kan jonglera med tre bollar" och om nån undrade om nån av oss hade lägre handikapp i golf än 15 sa Christian "Jag har 13". Lite smått busigt lyckades vi fuska oss till tredje plats.
Sen åt vi mat, vandrade runt utanför parken, typ på en ö bredvid, jag sprang runt och fotade (jag SKA skaffa bilddagboken), sen var det tävling. Vi blev indelade i fem lag. Jag var med mormor, Lisa, Denice, en tjock tant jag inte kommer ihåg vad hon hette och morfars syrra Astrid. Vi skulle haft Lisas pappa Anders också, men han hade problem med motorcykeln och kom senare, så vi blev ett girlpowerlag. Det var lite olika tävlingar och grejer. Vi kom tvåa.
Sen var det lite mer lalla runt, och vi drog hem och bytte om för det började bli kväll och kallt. När det blev för kallt gick vi inomhus och hade musiktävling och dom vuxna trodde att de var fulla och blev alldeles högljudda och drog skittråkiga skämt och skrattade ihjäl sig. De som vann frågesporten (de kom lika) skulle framföra en duett. Det var min moster och nån av mammas kusiner som jag inte kommer ihåg vad han hette. En annan mammas kusin joinade och de var helt galna. Alla var helt vilda och trodde de var jättecoola partynissar. Det var så otroligt sorgligt, pinsamt, förnedrande... jag kan komma på hur många ord som helst för att beskriva det.


Sen blev jag supertrött och somnade vid ett bord en stund. När jag vaknade var jag hur pigg som helst. Men vi stack hem efter ett tag och sov.


På morgonen åkte vi hem igen. Det var ändå kul med massa sysslingar, ifall det var vad de var. Mamma ska bjuda hem Lotta och Cassandra och John nån gång, så vi kommer träffa dem igen i a f.




Det var typ it. Orkar inte skriva nån fin avslutning, men det får duga det här. God natt <5

2 Comments:

At söndag, juni 25, 2006 5:20:00 em, Anonymous Anonym said...

Du kanske ska sattsa på att bli författare, alex? AS bra skrivet liksom. =)

 
At söndag, juli 16, 2006 5:12:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Naw, tycker du? Jag bara skrev ju ^^ men tack.

 

Skicka en kommentar

<< Home