söndag, september 10

Läxhelg isn't the shit

Fredag is the skolday. Sen TÄBY. Synd att vi slutar på himlans sent bara. Kvart i fyra-bussen till Åkersberga, tåget till Täby Centrum. När vi kommer dit (underteckad + Malin o Mia) struttar vi runt lite och hamnar sen i den långa McDonald's-kön. Malin gick och tog ett bord och jag o Mia stod i kön. Jag kollade på killen framför oss. Han var jättelång, men ganska korta ben, och lång smal rygg.
Jag (viskar till Mia): Vad mycket rygg han har!
Efter McDonald's var det bara jag o Mlian kvar, för Mia skulle ta 6-tåget hem. Vi gick till HM och hann knappt runt förrän de stängde. Då åkte vi hem. När jag kom hem var klockan åtta, så jag tog lite pizza och satte mig framför Idol. Klockan nio åkte jag till Mia. Där bara sprutade det folk, dom var överallt, i sofforna, på golvet, på varandra, under bordet. Det var mysigt. Vï tittade på tv4-filmen.
När jag kom hem var jag kall, för det var bara 9 grader ute och jag hade åkt hem med jättetunna moppehandskar. Jag satte mig vid datorn och fastnade, ni vet, som man brukar göra, typ.
Ni vet vart min dator står? Eftersom rummet jag bor i medans vi gör min extreme rum makeover är typ hälften så litet som mitt vanliga och just nu innehåller både alla mina möbler och alla Vickis möbler förutom sängen, får datorn inte plats där. Så den står i vardagsrummet, mellan öppna spisen och altandörren.
Och nu var det så att klockan var halv tre på natten när jag plötsligt hörde fotsteg utifrån. Jag stannade till och lyssnade. Tystnad, sen ett litet knak. Jag tittade ut i mörkret, men kunde inte se så mycket eftersom det var kolsvart ute och halvljust här inne. Men jag tyckte jag såg något som rörde sig, och sen hörde jag fotstegen igen. Då blev jag asrädd och gick snabbt upp på övervåningen och sa åt pappa att det var någon på altanen. Det tog ungefär en kvart för honom att vakna, inse att någon pratade med honom, lyssna, förstå, tänka ut vad han skulle göra, kliva upp och gå ner i vardagsrummet. Då såg han ingen såklart, vem det nu var hann säkert ända till Schweiz på den tiden. Men det var skitläskigt. Jag är säker på att jag hörde det.
Ville inte gå ner igen o logga ut utan la mig direkt. Tyvärr var jag på "online" hela natten och nästa dag tills jag kom till datan vid fem och det var helt orange. Så alla trodde att jag fetdissade dom.


Lördag. Today is the läxday. Skulle göra svenskauppsatsen; Mitt liv om 20 år. Höll på typ hela dagen. Eller, okej då, jag började vid fem och höll på hela kvällen. Mitt liv går ungefär ut på att jag går ut gymnasiet, får lägenhet i Åkersberga och jobbar i kassan på ICA ett år, läser sen engelska och företagsekonomi på universitetet och jobbar helg på Facklan med att riva bilojetter och städa salongen. Sen reser jag runt i USA och får ett jobb, bor i Minneapolis och blir sen förflyttad till New York. Där skaffar jag en snygg lägenhet, hund, chinchilla och adopterar en kinesflicka.
Blev klar sent på kvällen, när det inte längre gick något bra på teve, och tänkte spela sims, men det kraschade (har det ALDRIG gjort förut, det var bara för att jag hade längtat efter det hela dagen). Så jag gick o la mig tidigt och somnade ungefär ett, halv två.


Söndag is the läx- and spa-day. Först gjorde jag nästan halva NV-uppsatsen (jo, det är sant) och sen gick jag och spaade mig. Vilket innebär att jag: tvättade håret tre gånger, balsamade, peelade kroppen med socker, gjorde ansiktsmask, plockade ögonbrynen o massa mer. Hann tyvärr inte med naglarna. Stackars naglar. Har inte fixat dom ordentligt på fler aveckor, bara klippt lite då o då. Dom ser hemska ut. Reminder: boka in manikyrkväll.





Jaja, vi ses imorn, för då är det skola. Måndag isn't the shit either. Men jag överlever nog. En tisdag är det också, fast den är inte heller så kul. Onsdagar däremot är soft. Torsdagar är bäst, synd att den går bort den här veckan. Men bio äger ju vilken torsdag som helst, särskilt med RABATTKORT!!! Rabattkort IS the shit!!

2 Comments:

At fredag, september 22, 2006 10:48:00 em, Anonymous Anonym said...

För den första, förlåt, jag är en hemsk läsare av din blogg, eftersom jag är så seg och inte läser på ett långt tag.

För det andra, läskigt det där med altanen. :S

För det tredje: Torsdagar suger jord. Usch. Onsdag och Fredas ishteshit. puss

 
At torsdag, oktober 05, 2006 4:15:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Haha, det gör inget =D jag är hemsk läsare av din också, men det är kanske för att du itne har skrivit på sådären åtta månader elelr nåt? ^^

SKITLÄSKIGT.

Naww. Men snart slutar ju dom braiga torsdagarna och då blir det bara jobbigt. Uusch. Men fredag är sååå lång. Yukk.

 

Skicka en kommentar

<< Home