onsdag, oktober 25

Det förlorade blogginlägget

Det här skrevs för aslängesen (typ... söndags tror jag?) men då var hela blogger.com nere och det gick inte att pubba nåt... men jag sparade det iaf och here it is..!


Ja, jag har sovit i en vecka

Åtminstone verkar det så för jag har inte skrivit nåt nytt sen förra fredagen eller nåt =P jag har haft så mycket annat SKIT att göra. Läxor o så alltså. Och nu tog jag en liten paus, men det var inget kul på datan, ingen på msn och bara en ny tjuvlyssning som ändå sög. Så jag hamnade till slut på Wikipedia.se och tryckte på slumpartikel om och om igen. Den första handlade om mandatfördelningen i Indien, den andra om nån Fordbil, den tredje om en amerikansk-kanadensare som heter/hette Scott Speedman, den fjärde om Danderyds sjukhus (tunnelbanestationen) och sen kommer jag inte ihåg mer. Snacka om att inte ha nåt att göra. Jaja, jag får väl bättre allmänutbildning I guess. Men det var tråkigt såklart, så jag började blogga istället, men sen gick jag härifrån och glömde att jag var inne på msn. Så alla skrev sen och blev arga för att jag inte svarade, typ. Sånt händer bara mig.

Jag kan prata franska förresten. Jag skriver lite dialoger överallt för att träna.
Person 1: "J'aurai un poisson rouge."
Person 2: "D'accord, je suis francaise."
Person 1: "On y est bien. Elle vaut la peine."
Typ.

Jag är uttråkad. Uttråkad uttråkad uttråkad uttråkad uttråkad uttråkad. Jag har gjort franska och SO hela dagen typ. Och tvättat håret och läst Starlet. Jag blev irriterad för allt verkade vara gammalt. Liksom, på Celeb-IQ-testet var frågorna typ vem Paris Hilton var otrogen med när hon var ihop med Nick Carter, men vem fan kommer ihåg det? Det var ju minst tio år sen, typ. Och vems kille som var orolig för sin tjejs anorexia så han ville flytta in hos henne. Och på vilket sätt Christina Aguilera slöt fred med Britney och hur Harry Morton dumpade Lindsay och på vilket sätt Jesse skämde ut sig när han träffade flickvännens pappa för första gången. Typ, detaljer, detaljer. Vem har koll på detaljer? Så resultatet blev "Oj, lever du i isoleringscell, eller??" och det var elakt. Sen åt jag, men jag var inte hungrig. Och nu kom jag tillbaka hit och skrev. Men jag har ingen fantasi. Jag orkar inte skriva mer.



Dagens fobi:
Bibliofobi - fobi för böcker

3 Comments:

At fredag, oktober 27, 2006 11:21:00 fm, Blogger Mya said...

Naw, stackars det förlåorade bloginlägget, där höll det allt på att bli särskriving. Jag hinner inte kommerntera mer nu. Jag gör det mer när vi har fått internet. Vi börjar om typ två minuter.

 
At fredag, oktober 27, 2006 11:22:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Okej. Men neej, det var faktiskt sex minuter när du skrev det där. Men gud vad trött jag är.

 
At fredag, oktober 27, 2006 11:24:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Förresten, den som kan översätta dialogen perfekt får önska nåt.

 

Skicka en kommentar

<< Home