torsdag, april 12

Mus = tonåring?

Hell yeah?!




Det är allmänt känt att vuxna inte har några höga tankar om tonåringar, men nu har de gått för långt. Varför skulle just tonåringar vara mer lika möss än högre stående "människor" (vuxna, that is)?.

Tonåringar ÄR människor. Tonåringar är precis som vuxna fast yngre, snyggare och gladare. Jag orkar inte med att diskrimineras längre bara för att jag råkar vara tjej och tonåring. Jag har allt som en man 40+ har, minus övervikt, flint, rynkor, håriga fötter och hjärtattacker. Så vad att jag inte har så stor erfarenhet av att deklarera? Det kommer jag ju att få med tiden. Han har ju ingen erfarenhet av googlande, vilket är en supernyttig kunskap i dagens samhälle. Tänk om jag och den här mannen skulle behöva ta reda på typ hur man säger apa på japanska, eller vilken som är världens snabbaste fisk. Vem tror ni skulle klara det först, den googlande men värdelösa tonårstösen eller den superintelligenta (!) mannen som snabbt slänger sig i sin skitiga Volvo och kör till biblioteket?

Så varför lyssnar ingen på vad en sextonåring tjej tycker (fast när de vänjer sig vid mig blir det faktiskt bättre, jag har till och med fått en komplimang för mitt skrivande av en man 40+)? Varför skulle hon vara mindre värd än en man 40+? Jag ignoreras ständigt när jag ska säga något, för ingen har någon som helst respekt för mig för att jag råkar vara född på 90-talet. Vad har det med intelligens, förståelse, insatthet eller någonting att göra? Det enda man kan utläsa från min ålder är just hur gammal jag är. Inget, absolut inget annat.


______________________________________
Dagens överhöring
David Lynch's Dune: The Director's Cut
Girl: Hey, Daddy, look, I am riding a giant sand penis.
Daddy: I really don't want to ever hear you say that again.
Girl: Daddy, do you want to ride the giant sand penis?
--Biloxi, Mississippi




Dagens share

Länk I skrivande stund är det Lakritsdagen under Äggsalladsveckan under Färska Floridatomatmånaden. Vad är det NU?
Låt High School Never Ends med Bowling For Soup. Den är så sann men ändå inte för oss svennebananer.
Lyrics till High School Never Ends.
Länk Ingen vill ha reklam!
Hemlig Låt En hemlis till, bara för att det är så kul! x)
Film Ryskt barnprogram, del 1.
Film Ryskt barnprogram, del 2.

2 Comments:

At torsdag, april 12, 2007 5:30:00 em, Anonymous Anonym said...

Var de där barnprogrammen på riktigt? Hoppas verligen att man inte visar det där för barn.

 
At lördag, april 14, 2007 3:03:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Jag har ingen aning, faktiskt. Jag hoppas också det.

 

Skicka en kommentar

<< Home