fredag, mars 30

Skärgårdsstad

är världens bästa plats. Jag har bott här sedan jag var 1 år, i huset som min pappa och min farfar har ritat och byggt själva. Jag har växt upp här. Jag känner de flesta som bor runt oss, som också har bott här lika länge. Som liten lekte jag med grannbarnen nästan till midnatt på sommarlovskvällarna. Jag har tillbringat många barndomssomrar i skogen, i hästhagarna, på stranden, på lekplatserna, på ängarna, vid majbrasan, vid hamnen och massor av andra underbara ställen i Skärgårdsstad.
Jag har så otroligt många minnen från mina 15 år i Skärgårdsstad att jag inte ens tänker försöka skriva ner dem. För jag har nämligen bott här, växt upp här, gått på dagis och i skola här. Ni vet inte ett skit om min stad. Vilka tror ni att ni är egentligen?

8 Comments:

At söndag, april 01, 2007 6:11:00 em, Anonymous Anonym said...

Handlar det här inlägget möjligtvis om en viss låt på ett vist forum i en viss skola?

 
At måndag, april 02, 2007 10:18:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker att tio år i skola räcker för att få ett intryck av Skärgårdsstad. Det är inget annat en ett illa planerat bostadsområde med hus målade i osmakliga färger, bebott av ett helt vanliga, påklistrade, obehagliga människor och deras ännu obehagligare barn. Du har dock missförstått låten, Det är en hatkärlekslåt. Vårt förhållande till skärgårdsstad är minst sagt komplicerat, men det är inte helt negativt, bara cyniskt realistiskt. Låten är dessutom på skämt, det är inte den seriösaste text som har blivit skriven precis, men den fick önskad effekt. Skärgårdsstad verkar stå för väldigt mycket positivt för dig men , med all respekt, låten är inte skriven för dig eller någon annan som älskar stället, den är skriven för oss, främst för mig och för mig representerar Skärgårdsstad nästan allt dåligt och obehagligt som har hänt mig sedan jag var sex år, för det mesta av det har inträffat i skolan eller i samband med skolan. Vad jag vill säga är att jag, i just den här frågan, även om jag faktiskt brukar göra det, inte bryr mig om vad du tycker. Det säger jag inte för att vara taskig men jag tänker inte låtsas att jag ångrar mig eller nått sånt.

 
At tisdag, april 03, 2007 3:41:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Det enda Skärgårdsstad du känner till är Skärgårdsstadsskolan, som självklart inte ofta förknippas med glädje. Det räcker inte för att få ett intryck av staden Skärgårdsstad, hur mycket du än tror att det gör det.
Jag tar inte dig och din åsikt mer på allvar för att du öser ur dig förolämpningar (för att sedan tala om respekt).
Det är synd om er om det var den här effekten ni ville ha. Det är inte bara jag som tog illa upp, jag hörde folk prata om det hela dagen. Många blev upprörda och ledsna och kände sig påhoppade. Om det var det ni ville tycker jag att ni kan hitta en ny hobby, typ virka.

 
At måndag, april 09, 2007 5:58:00 em, Anonymous Anonym said...

Skärgårdsstad, världens bästa plats. Jag har inte bott här väldigt länge men det jag sett har sugigt+ jag tycker inte du ska ta åt dig så jävla mkt. Låten var inte på allvar. Och alla som tar den så seriöst att dom blir sårade skiter jag ärligt i, verkar bara fånigt. Skulle du göra en låt om hur mkt du hatade nånting jag gillade så skulle jag inte bli sur, jag kanske skulle försöka få dig att tänka annorlunda men jag tänker inte tvinga nån.

 
At måndag, april 09, 2007 9:33:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Du bor inte här, så vad snackar du om?
Jag tvingar inte heller någon. Jag förstår bara inte varför ni gjorde det. Det enda ni ville var ju att göra folk sura, vad är poängen?

 
At lördag, april 14, 2007 10:43:00 em, Anonymous Anonym said...

Okej, 100 m ifrån skärgrådsstad-.-'
Nej, men herregud. Får man inte skriva hatlåtar? What will happen to teh emos`!? Varför skulle man bli sur? Så onödigt, lixom...

 
At söndag, april 15, 2007 1:51:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Emosarnas försvarare: Varför tror du själv att folk blev sura? Tänk efter riiiktigt riiiiktigt noga nu.

 
At söndag, april 15, 2007 1:57:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Jag har inte sagt något om att få eller inte få, men du har faktiskt en poäng där. Ni bröt mot skolans värdegrund på flera punkter, och därmed även mot de nya reglerna. Och innan du klagar på det här, glöm inte vem det var som tog upp det först.

Förresten har jag kommit över låten för länge sen om ni inte har fattat det. Det är vissa korkade och onödiga kommentarer som jag irriterar mig på.

 

Skicka en kommentar

<< Home