lördag, april 28

The Chicken Beatbox


Så nu är det bevisat; jag är kvinna och inget annat.


Okej, jag tänkte skriva nåt redan igår men då bitchade mitt Internet. Typ som om allt och alla hade bestämt sig för att bitcha mig då. Det pågick faktiskt en hel del bitchning igår.

Men skitsamma, jag överlevde det. Igår var det alltså fredag som började med det sista nationella provet, matte C. Det gick bra i början men i slutet fick jag superbråttom och de sista talen blev jätteslarviga med alldeles för lite uträkningar och förklaringar och smartheter. Det var faktiskt också lite bitchigt att vi fick så lite tid. Och att vi hela tiden hörde alla de glada barnen utanför som lyckligt skuttade runt i solskenet till fåglarnas kvitter. Eller nåt. De skrattade så mycket att de knappast kan ha städat i alla fall.

Efter provet var det fotboll mot 9A. Det var jättekul fast lite för kort, man hann ju typ inte spela något. Fast ur motionssynpunkt sett gjorde det inget, för det var minst lika ansträngande att stå bredvid planen och skrika och hoppa som att spela. I alla fall för mig och Jessi =P.
Vi ägde dem med 9-3 eller vad det nu blev i alla fall.

Sen skulle vi äteliäta och det var hamburgare. De var mycket godare än de vi brukade ha förut och alla var jättemätta sen när vi skulle tillbaka till fotbollsplanen. Det var ganska tråkigt. Jag satt på altanen till paviljongen och läste SO och tittade lite då och då. Det var ganska mysigt faktiskt. Sen gick jag tillbaka till skolan och hämtade svenskagrejerna som jag hade glömt. Det var så stört varmt eftersom det var sol.

När jag kom hem var jag helt slut. Av värmen, sömnbristen, tanken på att inte behöva plugga på massa timmar och det faktum att jag inte hade något att göra resten av dagen. Ute på altanen låg Christian och solade (med mössa) och mamma drack kaffe. Jag gick runt där ett tag och pratade med mamma och sen tittade jag lite på teve. "I always say, 'There's no bitch like an English bitch'", sa Becky Bloomwoods kompis i Shopaholic Ties The Knot när de diskuterade Alicia Bitch Long-Legs, fast jag tänkte mer typ "There's no day like a Friday". Och det var det ju inte heller.

Fast sen tog den ju slut rätt fort och nu har The Helg börjat vilket innebär att jag ska plugga tills jag faller ihop medvetslös. Idag har jag inte varit uppe så länge faktiskt, vi åt precis lunch och Christian berättade att han hade drömt att vi hade en apa som husdjur.

Vi ses på måndag!

_________________________________________________

Idag får ni lite extra stuff eftersom det har gått så många år sen sist.


Dagens överhöringar

Wednesday One-Liners Refer to 110th Street As 'Downtown'
Chick: I am not eating somewhere with a misplaced apostrophe in its menu.
--Columbia
(den där är SÅ jag!!!)

A Dog Peed on Me When I was a Baby, and I Have Sworn Revenge
Cute toddler to friends: Whoever has a dog, raise your hand... so I can murder it!
--Belmar, New Jersey

Guess Mommy's Never Seen a Real Woman
Woman to friend: Look at that woman. She so fat, we should call Greenpeace to roll her back in the ocean.
Little girl passing by fat woman: My mommy says Greenpeace should roll you back into the ocean!
--Zandvoort, Netherlands



Dagens share

Låt Blur - Song 2, på beställning. Varsågoda!
Film Why People Believe Americans Are Stupid. Den är rätt lång, men så jävla rolig!
Låt The Postal Service - Sleeping In. Kanske inte den bästa låten som har gjorts, men den är så där lagom mysig och söt.
Film Full Like A Kastrull. Om ni har missat de här filmerna måste ni se dem, alla är länkade till varandra så ni hittar dem. "A sammanfattning av svensk alkoholpolitik: Usch, nej, fy, gör det inte! But, we gör det i alla fall - in the smyg!"
Låt Sugarcult - Memory. Ja, jag har en Sugarcult-period eller nåt, men de är ju så mysiga. När jag hör den tänker jag på klassen och att vi ska splittras och så. Det är sorgligt. Can I be your memory?
Låt Det här är definitivt en av de sämsta låtarna som har gjorts, men du är så nyfiken att du inte kan låta bli att ladda ner den ändå. Den brukar vi ha på gympan medan vi tittar på pojkarna som springer runt helt galet och det är så kul att man nästan inte kan hålla sig för skratt.
Film Hips don't lie, the Fans only version. Danslåten nr 1, verkar fler än jag ha fattat. Titta på dem, jättesöta! De kan dansa. Nästan alla i alla fall. Killarna är coolast!
Hemlig Låt Om du lyssnar på (vanlig) radio måste du ha hört den. Nej, det är inte min musiksmak men den är ändå skön på nåt sätt x)

15 Comments:

At lördag, april 28, 2007 4:20:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilken bitchig dag du fick.
Själv så fick jag höra på historier om farmor och hennes beundrare när hon var med i kören.
Bitchigt, värre. >.<

ALLVARLIGT, är amerikaner SÅ dumma?
En vuxen människa måste väl iaf veta att landet/världsdelen längst ner är Australien. xD

Är star wars insperierad på en sann historia? ABSOLUT >.<

 
At lördag, april 28, 2007 4:20:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilken bitchig dag du fick.
Själv så fick jag höra på historier om farmor och hennes beundrare när hon var med i kören.
Bitchigt, värre. >.<

ALLVARLIGT, är amerikaner SÅ dumma?
En vuxen människa måste väl iaf veta att landet/världsdelen längst ner är Australien. xD

Är star wars insperierad på en sann historia? ABSOLUT >.<

 
At lördag, april 28, 2007 4:20:00 em, Anonymous Anonym said...

ops, sorry för dubbelinlägget. xD

 
At söndag, april 29, 2007 7:52:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Haha, det låter ju superkul ^^

Jag vet inte! Jag vill liksom inte tro det. Men dom snackade antagligen med asmånga för att hitta de allra dummaste. Man blir ju lite slö av värmen också =P =) hehe nu försöker jag bara ursäkta dem. Haha.

Det gör inget ^^

 
At tisdag, maj 01, 2007 3:36:00 em, Anonymous Anonym said...

HAHAHA! *asg* vilka amrekanare det finns. haha, star wars baserad på en sann historia -KLART!

jag tycker om dina dagens överhöringar, låtar, filmer och allt. för det är så roliga grejer du lägger upp. du vet ju liksom vad folket gillar =D

hm.... det var något som jag skulle skriva men jag komme rinte alls på vad det var. hm... något som handlade om något i ditt blogginlägg... nepp, jagkommer inte ihåg. men jag tyckte om filmen, mycket nöje.

 
At tisdag, maj 01, 2007 8:03:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Jag vet, ibland är folk bara SÅ dumma och då är det ju bra om någon filmar eller lyssnar på dom och delar med sig på Internet så att hela världen kan skratta åt dom.

Nej men så trevligt då x) jag tycker det är kul också. För ibland har man te x en bra överhöring elelr låt eller nåt och så tänker man "shittes pomfrit, den här måste ju alla läsa/höra/se" och då är det ju bra att lägga upp det. Fast jag börjar få slut på kul länkar och filmer x'') men jag ska leta upp lite till, om jag får tid. Tills dess får ni avnjuta min musik istället x)

 
At tisdag, maj 01, 2007 8:55:00 em, Anonymous Anonym said...

jesper.nu har en del klockrena klipp...

 
At tisdag, maj 08, 2007 6:38:00 em, Anonymous Anonym said...

Först skriver du ett inlägg där du ber om frlåtelse för att du inte bloggar och sen skiter du i att bättra dig och gör samma sak igen! Jag är oerört besviken...

 
At torsdag, maj 10, 2007 4:50:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Nej, det blir inget mer bloggande förrän efter den 24e, trodde jag att jag hade sagt till alla, tydligen inte, förlåt på det. Men jag håller redan på med nästa inlägg som blir jättelångt och fyllt med massa spännande saker... ehm... Så håll ut!! ^^

 
At torsdag, maj 31, 2007 5:09:00 em, Anonymous Anonym said...

nej, nu är det fanimej dags för lite update!

 
At torsdag, juni 07, 2007 3:13:00 em, Blogger Flickpatrask said...

haha, jag suger ^^ men det är på väg i alla fall.

 
At måndag, juni 11, 2007 10:24:00 fm, Anonymous Anonym said...

Nej alex, nu får du ta och uppdatera! :P

 
At måndag, juni 11, 2007 2:13:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Jag måste fixa pengarna till alla mina snygga klasskamrater, köper grejer till balen, försöker göra en minnesblandskiva, blir brun till avslutningsveckan (NU!!!), förbereder mig mentalt för att träffa Jacob (L)(L)(L) på onsdag, går och klipper och slingar mig och äter glass. Jag har fullt upp!!! Men jag ska försöka efter avslutningen någon gång.

 
At måndag, juni 11, 2007 6:42:00 em, Anonymous Anonym said...

Pinsamt...

 
At söndag, juni 17, 2007 11:40:00 em, Anonymous Anonym said...

Alex, I'm going Crazy! Nu får du ta och uppdatera, men en gång. Mitt liv är inte detsamma utan din blogg. :( Du är så duktig på att skriva och dina ord får mig att le, så tryck på knappen "nytt inlägg" och skriv så fingrarna glöder. Jag har faktiskt uppdaterat min blogg idag. :D *stolt över mig själv*
Det är min upprörda sida som tog över när jag skrec inlägget, undvik det och läs ändå. Kommentera mer än gärna. Fast du skriver "Du är patetisk, cheer up" så blir jag glad.

(För er som inte visst det så är min blogg: http://rosasvamp.blogspot.com

 

Skicka en kommentar

<< Home