fredag, juni 9

Tänker jag med knäna?

Hur kunde sommarlovet vara nära i april?

NU är det nära iaf. Alla normala människor slutade idag, men vi i SÄRgårdsstadsskolan slutar inte förrän på fredag.

Min kula (medvetet grammatikfel) vecka:
Måndag: Skola. Ingen gympa, annars typ vanligt
Tisdag: Till Domarudden (eventuellt åka moppe dit och skjutsa Malin) och grilla med klassen och Kerstin.
Onsdag: Stan, om vi lyckas övertala Ronnie. Medelhavsmuséet. Sen typ stanna och köpa kläder tills på lördag. Då är det släktträff. Avlägsna släktingar som jag aldrig har träffat förut. Och jag har ingen aning om vad jag ska ha för kläder.
Torsdag: Städdag, fast vi lucky människor ska ju hålla på med balen från tio på dagen så vi kommer förhoppningsvis slippa sudda bänkar och tvätta väggar med stinkande trasor, bara för att vår skitskola inte har råd med ordentliga städare. Det enda de gör är att tvätta toaletterna, resten sköter eleverna. Det skulle inte förvåna mig om de skulle bli ännu snålare nästa år och avskeda städarna helt, och varje klass skulle ha schemalagd tid för att städa toaletterna varje vecka.
Sen är det bal iaf. Och jag ska vara fett häftig och servera (H)
Fredag: Skolavslutning!!! Och vad ska man ha för kläder DÅ?
Sen är det stan, och sedan när det är mörkt, avslutningsbrasan som vi har samlat junk till hela terminen (Malins skåp spyr papper när man öppnar det)





Och gissa vad? Jag har kanske skaffat sommarjobb. På pappas jobb (han är ekonomidirektör på Skyways, litet flygbolag ägt av SAS, och jobbar på Arlanda). Jag kommer typ få göra massa grejer, typ registrera biljetter och sånt. Jag kommer tjäna ca 400 om dagen, och de har plats för en kompis också.




Men nu ska jag typ gå och sova. Imorgon ska jag:
1: vakna hyfsat tidigt
2: städa som fan
(2,5: kolla på Viking och dom på torget, om jag hinner)
3: bowla
4: hem och städa lite till
5: hämta Mia, för hon ska sova här för det tycker vi är kul
6: ut och lalla med polarna (ni ÄR mer värda än pizza, det där var bara ett missförstånd!!)
7: hem och... glo på film kanske? Majsfilmen röstar jag på!
8: sova, för det är bra för hjärnan



Godnatt alla!

5 Comments:

At tisdag, juni 13, 2006 7:19:00 em, Anonymous Anonym said...

Haha, engelbrekt har inte han namnsdag på min födelsedag? ^^

 
At tisdag, juni 13, 2006 7:19:00 em, Anonymous Anonym said...

MALIN SKREV DET DÄR

 
At fredag, juni 16, 2006 10:36:00 fm, Anonymous Anonym said...

kan du ine skriva vilken dag du skriver allt? Det blir liksom rätt förvirrande att inte veta, typ....

 
At fredag, juni 16, 2006 1:25:00 em, Blogger Flickpatrask said...

Skriv med ditt namn då?

Jag vet inte, men jag tror det.

Men det ska stå nånstans. Men det är fel tidsgrej men datumen stämmer nästan alltid.

 
At tisdag, juli 18, 2006 4:06:00 em, Anonymous Anonym said...

meeen, jag råkade trycka anonyym. (A) Generad

 

Skicka en kommentar

<< Home